• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هزینه پاسپورت الکترونیک در ایران برای مهاجرین افغانستانی 20 دالر شد

هزینه پاسپورت الکترونیک در ایران برای مهاجرین افغانستانی 20 دالر شد

سفارت افغانستان در تهران با انتشار بیانیه‌ای در این مورد، از تخفیف 80 درصدی صدور پاسپورت الکترونیک برای همه اقشار مهاجرین کشور در ایران خبر داده است.

در یک بیانیه سفارت افغانستان در تهران آمده است: “پیرو درخواست‌ها و گزارش‌های سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران، پیشنهاد مقام محترم وزارت امورخارجه و منظوری مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان؛ سر از روز شنبه مورخ 28 میزان 1397، مطابق با 20 اکتبر 2018، خدمات صدور پاسپورت الکترونیک برای اتباع افغانستان ساکن در ایران به مبلغ 20 دالر ارائه می‌گردد”.

همچنین سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد مقدس، با بیان اینکه هزینه دریافت پاسپورت الکترونیک از یک صدو بیست دالر به بیست دالر کاهش یافته است، گفت: از روز شنبه، مهاجرین افغانستانی ساکن ایران، در بدل دریافت یک جلد پاسپورت الکترونیک (پنج ساله) بیست دالر پرداخت می کنند.

سید نورالله راغی؛ سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد مقدس، با بیان اینکه هزینه دریافت پاسپورت الکترونیک از یک صدو بیست دالر به بیست دالر کاهش یافته است، گفت: از روز شنبه 28 / 07 / 1397، مهاجرین افغانستانی ساکن ایران، در بدل دریافت یک جلد پاسپورت الکترونیک (پنج ساله) بیست دالر پرداخت می کنند.

سر کنسول جمهوری اسلامی افغانستان گفت: پس از سعی و تلاش وزیر خارجه و رایزنی رئیس اجراییه، رئیس جمهور غنی با این خواست موافقت کرده است.

وی  ضمن قدردانی از این تصمیم دولت گفت: کنسولگری به عنوان پل ارتباطی بین مهاجرین و دولت، وضعیت اقتصادی مهاجرین برای دولت منعکس و دولت نیز با در نظر داشت وضعیت مهاجرین، فیصله نموده است تا هزینه دریافت پاسپورت الکترونیک فقط در ایران، بیست دالر باشد.

سید نورالله راغی در عین حال تصریح کرد که از این پس، تخفیفاتی که برای اقشار مختلف برای دریافت پاسپورت در نظر گرفته شده بود نیز حذف می گردد.

این در حالی است که پیش از این، مهاجرین افغانستان در ایران به دلیل افزایش چند برابری ارزش دالر در مقابل واحد پول ایران، نسبت به ارائه خدمات سفارت و کنسول‌گری‌های کشور به دالر، انتقاد کرده‌ بودند.

  پربازدید ترین