• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انتقادهای گسترده از دیربازشدن شماری از مراکز رای دهی در انتخابات پارلمانی کشور

انتقادهای گسترده از دیربازشدن شماری از مراکز رای دهی در انتخابات پارلمانی کشور

بازنشدن و یا تاخیر در باز شدن شماری از مراکز رای‌دهی برای انتخابات پارلمانی در افغانستان انتقادهای گسترده مقامات و شهروندان کشور را در پی داشته است.

با آنکه زمان رسمی برای شروع رای دهی ساعت 7 صبح امروز اعلام شده بود، اما گزارش‌های زیادی از ولایت‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که مراکز رای‌دهی یا دیر باز شده‌اند و یا آمادگی کامل برای آغاز روند رای‌دهی را نداشته‌اند.

با اینکه نزدیک به سه ساعت از زمان رسمی برای رای‌دهی در انتخابات پارلمانی گذشته است، مراکز مختلفی در شهر کابل به ویژه دشت برچی و خیرخانه تازه به کار آغاز کرده‌اند، در حالی که مردم پیش از ساعت 7 صبح برای رای‌دهی در مقابل این مراکز صف بسته بودند.

از سایر ولایت‌های کشور نیز گزارش‌های مشابهی در رابطه با دیر باز شدن مراکز رای‌دهی منتشر شده است در حالی که کمیسیون مستقل انتخابات پیش از این، از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات پارلمانی خبر داده بود.

سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری و کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی هم از تاخیر در گشایش مراکز رای‌دهی انتقاد کرده‌اند.

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی هم از این شرایط انتقاد کرده و گفته است که “حضور مردم سیل‌آسا است اما در شماری از سایت‌ها، یا کارمندان نیستند، یا اوراق رای‌دهی نرسیده و یا ماشین‌های بایومتریک خراب است.”

شهروندان با انتشار عکس‌هایی از صف‌های طولانی مردم در مقابل مراکز رای‌دهی، از باز نشدن و یا تاخیر در کار این مراکز انتقاد کرده‌اند.

کمیسیون مستقل انتخابات کشور گفته است که در صورت نیاز، زمان مشخص شده برای رای‌دهی تمدید خواهد شد. پیش از این گفته شده بود که از ساعت 7 صبح تا 4 بعد از ظهر مردم فرصت دارند از حق رای خود استفاده کنند.

  پربازدید ترین