• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت داخله: 60 تن به اتهام مداخله در امور انتخابات بازداشت شدند

وزارت داخله: 60 تن به اتهام مداخله در امور انتخابات بازداشت شدند

مقام‌های وزارت امور داخله می‌گویند، تا اکنون  60 تن به شمول افراد حکومتی (ملکی و نظامی ) از سراسر کشور، به اتهام مداخله در امور انتخابات، از سوی پولیس شناسایی و بازاشت شده‌اند.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که 44 تن از این افراد تنها  از مربوطات کابل شناسایی و بازداشت شده‌اند. دانش اضافه کرد که این آمار نهایی است و ممکن است این رقم تغییر یابد. به گفته سخنگوی وزارت امور داخله، اتهام‌های مختلف دخالت در امور انتخابات بر این افراد وارد است و تحقیقات از نزد آن‌ها جریان دارد.

وی گفت اسناد لازم در باره یک تعداد افراد زورگو که قصد داشتند به نفع یا زیان کاندید مشخص کار کنند، جمع آوری شده است.

روز گذشته نیز تصاویری در شبکه‌های اجتماعی دست بدست شد که نشان می‌داد، نیروهای پولیس، دو دخترخانم را به اتهام مداخله در امور انتخابات بازداشت کرده‌اند.

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات نیز، ساعات پیش در یک نشست خبری، دست‌اندازی شماری از افراد زورمند در روند رای‌دهی را تایید کرد و گفت که شماری از صندوق‌های رای‌ از سوی برخی از این افراد شکستانده شده است.

این درحالی‌ست که براساس هدایت رییس جمهور کشور، هیچ فرد ملکی و نظامی به شمول  مسوولان و کارمندان حکومت، حق مداخله در امور انتخابات را ندارند.

مقام‌های حکومت اعلام کرده که با آن‌عده از مسولان امنیتی که در امور انتخابات مداخله کرده‌اند  و اسناد و مدارک مبنی بر مداخله آن‌ها وجود داشته باشد، مطابق به قانون، با این دسته از افراد برخورد جدی و قانونی صورت می‌گیرد.

از سویی هم نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله گفت که در مورد گزارش‌های مبنی بر مداخله افراد زورمند در امور انتخاباتی، پولیس اقدامات جدی نموده که جزییات آن به زودترین فرصت با کمیسیون و مردم شریک می‌شود.

  پربازدید ترین