• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تلاش جدی اداره اموراتباع قم برای رساندن ویزای عراق مهاجرین/ باقی مانده ویزاها تا امشب خواهد رسید

 تلاش جدی اداره اموراتباع قم برای رساندن ویزای عراق مهاجرین/ باقی مانده ویزاها تا امشب خواهد رسید

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی ولایت قم جمهوری اسلامی ایران از تلاش این اداره برای به دست آوردن باقی‌مانده ویزاهای عراق مهاجرین افغانستانی ثبت‌نام شده در این ولایت خبر می‌دهد.

مهدی رمضان‌پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار آوا، از تلاش‌های اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی قم برای سریع‌تر و منظم‌تر کردن روند دریافت ویزای عراق و توزیع آن خبر داد و گفت: پنج روز است که برخی از کارمندان دفتر قم را به شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران(شمسا) در تهران و هم‌چنین سفارت عراق می‌فرستند تا به گرفتن هرچه سریع‌تر ویزاها کمک کنند.

وی همچنین در مورد زمان رسیدن ویزاهای باقی مانده عراق به دست مهاجرین خاطرنشان کرد: "فکر می‌کنم آن‌هایی که ثبت نام کردند، تا آنجایی که ما بتوانیم، تا امشب آماده شود و بیاورند".

آقای رمضان‌پناهی خاطرنشان کرد که تا ظهر امروز شنبه(5 عقرب) بیش از هزار ویزای مربوط ولایت قم آورده شده و مابقی هم احتمالا تا آخر امشب آماده و آورده خواهد شد.

این در حالی است که تنها سه روز تا 20 صفر، اربعین امام حسین(ع) باقی مانده و مهاجرین افغانستانی مقیم ایران، از نرسیدن ویزای عراق در مناطق مختلف جمهوری اسلامی ایران، گلایه دارند. مهاجرین با بیان این‌که هر سال در دقیقه 90 ویزای عراق به دست‌شان می رسد، گلایه می‌کنند که امسال از دقیقه 90 هم گذشته و بر فرض اگر تا فردا یک‌شنبه هم ویزای عراق را از طریق دفاتر کفالت به دست آورند، به مراسم اربعین حسینی در کربلا نمی‌رسند.
 
اما چرا روند صدور ویزاهای مهاجرین به کندی پیش رفته است؟
 مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی ولایت قم در پاسخ می‌گوید: "یک سری اقدامات باید در سفارت عراق انجام می‌شد، یک سری پیش‌بینی‌ها را نیز می‌بایست شرکت شمسا می‌کرد، بالاخره همه دست به دست هم داده است".
 
این در حالی است که به گفته وی، همکاران اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی و دفاتر خدمات اتباع(کفالت) در ولایت قم، در طول دو هفته مهلت ثبت‌نام مهاجرین، تا ساعت 12 شب ثبت‌نام می‌کردند.
 
از سوی دیگر، آقای رمضان‌پناهی خاطرنشان کرد: "دیشب و پریشب همکاران ما تا ساعت 3 بعد از نیمه شب ویزا توزیع می‌کردند و هرچه در توان داشتند، انجام دادند".

  پربازدید ترین