• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ناجیه هاشمی: نقاشی هایم در آلمان بازگو کنندۀ فرهنگ افغانستان است

ناجیه هاشمی: نقاشی هایم در آلمان بازگو کنندۀ فرهنگ افغانستان است

ناجیه هاشمی، پناهنده نقاش افغانستانی در سه ماه قبولی آلمان را به دست آورده است. او ادغام در جامعه آلمان را برخلاف تصورات شماری از پناهجویان ساده می‌داند.

افزون بر هنر نقاشی در یکی از آرایشگاه‌ها، مصروف یک دوره کار‌آموزی است. هنر ناجیه هاشمی علاقه شهرداری شهر کرپن آلمان را برانگیخت و با حمایت مالی و تخنیکی برایش نمایشگاهی را برگزار کرد.

ده‌ها شهروند شهر کرپن و مناطق دیگر آلمان از این نمایشگاه دیدن کردند. (شماری از رسانه ها هویت اصلی شخصیت های علمی، ادبی و هنری شهروندان افغانستان را کتمان می کنند، در صورتیکه این بسیار مهم می باشد که شهروندان این کشور استعداد های ادبی و هنری این مرز و بوم را بشناسند.

شهروندان این کشور به تمام مردم این مرز و بوم احترام داشته، عشق می ورزند ولی بهتر خواهد بود این استعداد ها معرفی شوند که در کدام قسمت افغانستان تولد شده و پرورش یافته اند.

از جایی که موضوع افغانستانی بودن را حلقاتی برای اهداف سیاسی و خود کامگی مورد سوء استفاده قرار می دهند، لازم است این استعداد ها بهتر معرفی شوند تا همه بدانند که آموزش و پرورش، علم و دانش در تمام مناطق افغانستان مساوی توسعه نیافته است، بلکه مناطقی نظر به تاریخ، زبان و هویت کم و یا زیاد ارزش های تاریخی داشته است.

  پربازدید ترین