• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اشرف غنی کار اسفالت جاده ی شهر نیلی را افتتاح کرد

اشرف غنی کار اسفالت جاده ی شهر نیلی را افتتاح کرد

رییس‌جمهور اشرف غنی در جریان سفرش به ولایت دایکندی در حضور مسوولان و برزگان این ولایت، کار اسفالت جاده‌ی شهر نیلی را افتتاح کرد.

این جاده که در حدود 9 کیلومتر طول دارد،‌ از منطقه‌ی دشت الی بازار کهنه‌ی نیلی ادامه می‌یابد.

جاده‌ی شهر نیلی که از سوی وزارت فواید عامه‌ی کشور طراحی و دیزاین شده است،‌ به صورت مجموعی 430 میلیون افغانی هزینه بر می‌دارد و کار آن در مدت یک‌ونیم سال به پایان خواهد رسید.

هزینه‌ی ساخت این جاده از بودجه‌ی انکشافی حکومت افغانستان تأمین می‌شود.

در همین حال، آقای غنی در جریان این سفر کار پروژه‌ی تولید برق آفتابی دایکندی،‌ شبکه‌ی انتقال و توزیع برق شهر نیلی و آب‌گیری بند سوختوک را نیز افتتاح کرده است.

پروژه‌ی تولید 5.5 میگاوات برق آفتابی ولایت دایکندی بیش از 13 میلیون دالر هزینه برمی‌دارد و از بودجه انکشافی حکومت تامین می گردد.

ارگ ریاست‌جمهوری در اعلامیه‌یی گفته است که با تکمیل این پروژه 140 هزار مشترک در شهر نیلی و ولسوالی های اشترلی، شهرستان و میرامور از انرژی برق بهره‌مند می‌شوند.

همچنان شبکه‌ی انتقال و توزیع برق برای شهر نیلی به هزینه‌ی مجموعی 18 میلیون افغانی ساخته می‌شود. این پروژه که شامل 15 کیلومتر تمدید شبکه‌ی انتقال و ایجاد شبکه‌ی استندرد توزیع برق داخل شهر نیلی می‌باشد، با منبع تولیدی بند برق سوختوک وصل می‌شود.

این در حالی است که رییس‌جمهور اشرف غنی و محمدسرور دانش،‌ معاون دوم ریاست‌جمهوری صبح امروز جمعه (18 عقرب) در رأس یک هیأت بلند رتبه‌ی دولتی به ولایت دایکندی رفته‌اند.

شاه‌حسین مرتضوی،‌ معاون سخن‌گوی ریاست جمهوری گفته است که آقای غنی در جریان این سفر ضمن افتتاح چندین پروژه‌ی انکشافی، با مسوولان ملکی و نظامی،‌ اعضای شورای ولایتی،‌ علما، بزرگان،‌ زنان و استادان دانشگاه و آموزگاران مکاتب و جوانان و اعضای جامعه‌ی مدنی دیدار و در یک اجتماع بزرگ مردمی سخنرانی خواهد کرد.

  پربازدید ترین