• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس شورای عالی صلح: نمی خواهیم هزاره جات مناطق جنگی شود

رئیس شورای عالی صلح: نمی خواهیم هزاره جات مناطق جنگی شود

رئیس شورای عالی صلح در جمع مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد مقدس با بیان این که من حاضر هستم بمیرم گفت: صلح یک ضرورت جدی هست و تا لحظه ای که بتوانم برای آن کار می کنم.

محمدکریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح افغانستان با مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد مقدس در مسجد جامع رضوی دیدار کرد.

خلیلی به وضعیت کنونی کشور اشاره کرد و گفت: امروز در ولایات مختلف افغانستان چه می گذرد؟ از حکومت می خواهیم از مردم به صورت جدی دفاع کند.

وی با بیان این که ما نمی خواهیم مناطق هزاره جات مناطق جنگی شود افزود: اگر حکومت افغانستان نتواند دفاع کند؛ این مردم می توانند بار دیگر.......!

رئیس شورای عالی صلح افغانستان با بیان این که به سیاست آرام پایبند هستم گفت: پایبند بودن من از ترسو بودن نیست، چرا که بارها و بارها به کام مرگ رفته ام؛ ولی آن چه که مهم است صلح و آرامی برای مردم کشورم می باشد.

وی همچنین اظهار داشت:100 تا 300 نفر در روز کشته داریم خب تا کی این وضعیت ادامه می باید؛ باید نقطه پایانی پیدا کنیم.

رئیس شورای عالی صلح با بیان این که من حاضر هستم بمیرم گفت: صلح یک ضرورت جدی هست و تا لحظه ای که بتوانم برای آن کار می کنم.

معاون پیشین ریاست جمهوری خطاب مردم گفت: ناامید نباشید که سرانجام صلح برقرار می شود؛ پایان وضعیت فعلی صلح و آرامی خواهد بود.

وی تاکید کرد: آن روزی که جنگ در افغانستان پایان یابد، میدان دار شما نخبگان هستید؛ من آینده شما را روشن می بینم.

آقای خلیلی با بیان این که قوم هزاره بخشی از جامعه افغانستان است تصریح کرد: با قدرت سیاسی، علمی و اقتصادی سعی کنید سرنوشت کشور را رقم بزنید چرا که اگر این سه مولفه نباشد، موفق نیستید.

رئیس شورای عالی صلح  در بخش دیگر صحبت های خود با بیان این که مردم هزاره بعد از گذشت 17 سال امروز با عزت و با غرور است اظهار داشت: از دانشمندان، محققین، علما و دانشجویان می خواهم تا گذشته و آینده خود را تحلیل کنند که در چه جایگاهی قرار داشتیم و داریم.

وی از رفتاری که در گذشته با مردم هزاره صورت می گرفت ابراز تاسف کرد و گفت: در بین دیپلمات های خارجی، قوم هزاره را بسیار خشن ترسیم کرده بودند؛ اما امروز مردم ما موفق ترین مردم جامعه است.

معاون پیشین ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز در سایه سیاست آرام به این جا رسیده ایم و هیچ کس نمی تواند انکار کند و همچنین هیچ قومی و قبیله ای در برابر ما حساس نیست چرا که نفرت افگنی به نفع هیچ قومی نیست.

  پربازدید ترین