• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس اجراییه: انتخابات ریاست‌جمهوری در زمان تعیین شده برگزار می شود

رئیس اجراییه: انتخابات ریاست‌جمهوری در زمان تعیین شده برگزار می شود

رئیس اجرائیه کشور در پی نشر گزارش روزنامه‌ی وال‌ستریت ژورنال در مورد به تعویق افتادن انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان،‌ گفت: روند صلح و مذاکرات یک بحث جدا بوده و ربطی به برگزاری انتخابات ندارد و انتخابات ریاست‌جمهوری در زمان تعیین شده‌ی آن برگزار می‌شود.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی کشور  امروز طی دیدار با جان بس، سفیر ایالات متحده‌ی امریکا در کابل در دفتر کارش در قصر سپیدار با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در وقت تعیین شده گفت: انتخابات ریاست جمهوری به موقع و وقت معین آن در افغانستان برگزار می‌گردد.

وی افزود: روند صلح و مذاکرات یک بحث جدا است و ربطی به برگزاری انتخابات ندارد.

عبدالله ادامه داد: حکومت افغانستان،‌ کمیسیون‌های انتخابات، متحدان افغانستان،‌ سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی در هماهنگی با یکدیگر تلاش دارند تا انتخابات ریاست‌جمهوری در وقت تعیین شده [۳۱ حمل سال آینده] به گونه‌ی شفاف و با اعتبار برگزار شود.

در همین حال، جان بس، سفیر ایالات متحده نیز گفت:  کشورش از برگزاری به موقع انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان حمایت می‌کند.

این در حالی است که پیشتر روزنامه‌ی وال‌ستریت ژورنال در مقاله‌یی به نقل از مقام‌های امریکایی گفته بود که زلمی خلیلزاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان در دیدار با مقام‌های افغان،‌ تعویق انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور را پیشنهاد کرده است.

شایان ذکر است: دو طرف در این دیدار در باره‌ی آخرین تحولات سیاسی، نظامی، برگزاری انتخابات، مذاکرات صلح و روابط دوجانبه میان کابل و واشنگتن بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

  پربازدید ترین