• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش ها به آتش بس در غزه؛ شادی فلسطینی ها و ناراحتی صهیونیست ها + عکس

واکنش ها به آتش بس در غزه؛ شادی فلسطینی ها و ناراحتی صهیونیست ها + عکس

اعلام خبر توافق آتش بس بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه، موجی از اعتراض‌ در فلسطین اشغالی در پی داشت با این حال اهالی غزه با برگزاری راهپیمایی از مقاومت بابت این «پیروزی» تشکر کردند.

هنوز چند ساعت از حصول توافق آتش بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در غزه نمی‌گذرد که صهیونیست‌ها به این توافق واکنش نشان دادند و از آن انتقاد کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جنبش جهاد اسلامی با این توافق که به واسطه مصر حاصل شد، موافقت کردند.

با این حال، پذیرش این توافق از سوی رژیم صهیونیستی، موجی از انتقادها را در داخل سرزمین‌های اشغالی در پی داشته است.

اولین واکنش مربوط به ساکنان شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه از جمله شهرک «غلاف غزه» بود. صهیونیست‌های ساکن این شهرک‌ بعد از مطلع شدن از این توافق به خیابان‌ها آمده‌اند و علیه آن تظاهرات کردند.

شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد که بیش از هزار نفر از اهالی شهرک غلاف غزه با تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر موافقت با آتش‌بس با گروه‌های مقاومت مخالفت کردند.

معترضان صهیونیست طی این راهپیمایی از توانایی بازدارندگی رژیم صهیونیستی ابراز ناامیدی کردند.

در سطح مقامات نیز «زیپی لیونی»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و رهبر مخالفان در سرزمین‌های اشغالی گفت: «توافق آتش بس در غزه شکست امنیتی بزرگ و خطر بسیار بزرگی برای توانایی بازدارندگی ما است».

از حزب «لیکود»، حزب حاکم رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم نیز خبر می‌رسد که توافق آتش‌بس مذکور، منجر به انشقاق و دودستگی بین اعضای این حزب شده است.

در غزه اما واکنش‌ها به این توافق به گونه‌ای دیگر بود. همزمان با رسانه‌ای شدن خبر حصول توافق آتش‌بس، اهالی غزه به صورت خود جوش به خیابان‌ها آمدند و پیروزی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را جشن گرفتند.

استقبال از این توافق در شهر رفح بیشتر بود به گونه‌ای که هزاران نفر از اهالی این شهر شبانه در خیابان‌ها حضور یافتند و به شادی پرداختند.

کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه عصر سه‌شنبه به آتش‌بس با گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه رأی مثبت داد و موافقت کرد که حملات به غزه را متوقف کند.

درگیری‌ها بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از آن شروع شد که شب یکشنبه گروهی از نظامیان ویژه این رژیم در لباس مبدل و با استفاده از یک خودرو فولکس کاملا مشکی به نوار غزه نفوذ کرده و با نیروهای جنبش حماس درگیر شدند.

درپی این عملیات، هشت فلسطینی از جمله «نور برکة»، یک فرمانده حماس به شهادت رسیده و یک افسر عالی‌رتبه صهیونیست که فرمانده این عملیات بود نیز کشته شد.

پس از این حادثه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه کردند و از جمله ساختمان شبکه «الاقصی» در غزه را منهدم کردند.

نیروهای مقاومت نیز در دو روز گذشته، بیش از 400 فروند موشک و راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مناطق مرزی نزدیک غزه شلیک کرده‌اند که سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین توفیق چندانی در متوقف کردن این حملات نداشتند. گفته می‌شود این سامانه‌ها فقط توانسته‌اند با 100 فروند از آنها مقابله کنند.

  پربازدید ترین