• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مخالفت حکمتیار با تعلیق انتخابات ریاست جمهوری

مخالفت حکمتیار با تعلیق انتخابات ریاست جمهوری

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان از توافق با رییس‌جمهور این کشور برای برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خبر می‌دهد.

آقای حکمت‌یار که لحظاتی پیش در یک نشست خبری در کابل سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: “من در ملاقاتی که شب گذشته با رییس‌جمهور داشتم، به توافق رسیدیم که انتخابات ریاست جمهوری در وقت معین آن برگزار گردد. ما امیدوار هستیم که رییس جمهور به این عهد خود وفادار بماند”.

این در حالی است که اخیرا روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرده که امریکا برای زمینه‌سازی صلح افغانستان، خواهان تعلیق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور است. حکومت افغانستان و برخی جریان‌های سیاسی با این تعلیق مخالفت کرده، اما برخی دیگر، در صورت آمدن صلح به افغانستان، به تعلیق انتخابات ریاست جمهوری چراغ سبز نشان داده‌اند.

رهبر حزب اسلامی در ادامه نشست خبری خود، خاطرنشان کرده که مردم برای برگزاری انتخابات پارلمانی، هزینه سنگین مالی و جانی داده، ده‌ها کشته و زخمی در این انتخابات به جا مانده و این قربانی‌ها، به خاطر نهادینه کردن یک نظام قابل قبول برای افغانستان است.

وی با اعلام مخالفت خود با تعلیق انتخابات ریاست جمهوری، گفت: “ما به جز برگزاری انتخابات به موقع، راه‌حل دیگری برای بیرون رفت از بحران کنونی افغانستان نداریم”.

گلبدین حکمت‌یار تأکید نموده که کابینه حکومت آینده افغانستان باید بر اساس نفوذ احزاب تشکیل شود.

او در عین حال افزوده که فهرست رای‌دهندگان در روز انتخابات پارلمانی مهندسی شده بود؛ به همان خاطر فهرست اصلی رای‌دهندگان در شماری از مراکزی رای‌دهی از سوی کمیسیون انتخابات گم شده بود.

  پربازدید ترین