• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار غنی با خلیل ‎زاد؛ گفت وگوهای صلح به گونۀ عاجل آغاز شوند

 دیدار غنی با خلیل ‎زاد؛ گفت وگوهای صلح به گونۀ عاجل آغاز شوند

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان پس از سفرش برگشتش از قطر و گفت‌‎وگو با نماینده‌گان طالبان، پیش از چاشت امروز با رییس‌جمهور غنی دیدار کرد.

دفتر رسانه‌های ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌یی که به رسانه‌ها فرستاده می‌گوید که در این دیدار، آقای خلیل‌زاد در بارۀ سفرهایش به کشورهای منطقه به منظور تلاش‌های صلح معلومات داده است.

بر بنیاد این خبرنامه، خلیل‌‎زاد نتیجۀ سفرهایش را به کشورهای منطقه مثبت ارزیابی کرده است: «خلیل‌زاد گفت که تلاش‌های ایالات متحده امریکا بخاطر آغاز مذاکرات بین الافغانی ادامه خواهد داشت و ما در روند این مذاکرات نقش ممد خواهیم داشت. وی افزود که با توجه به شرایط، زمینه آغاز مذاکرات بین‎الافغانی برای صلح، بیشتر از هر زمان دیگر فراهم می‌باشد.»

در این دیدار زلمی خلیل‌زاد همچنان تأکید کرده است که «ایالات متحده امریکا به عنوان دوست استراتیژیک افغانستان، به حکومت و قوانین افغانستان احترام دارد و بخاطر انتخابات آینده ریاست جمهوری که به خواست و ارادۀ افغان ها برگزار می گردد، حکومت ایالات متحدۀ امریکا آماده هرنوع همکاری است.»

خبرنامه هم‌چنان می‌افزاید که رییس‌جمهور غنی در این دیدار گفته که مردم آماده‌گی کامل برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی دارند. او گفته، سیاسیون در دیدارش با او خواهان آغاز زودهنگام گفت‌وگوهای صلح شده‌اند.

آقای خلیل‌زاد با حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور نیز امروز دیدار و در بارۀ مسائل مربوط به روند صلح گفت‌وگو کرده است

  پربازدید ترین