• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله جوادی(ره)، در مسجد خاتم النبیین(ص) شهر ری ولایت تهران برگزار شد

مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله جوادی(ره)، در مسجد خاتم النبیین(ص) شهر ری ولایت تهران برگزار شد

مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله جوادی(ره)، فقیه و از علمای برجسته افغانستان قبل از ظهر جمعه(2 قوس) در مسجد خاتم‌النبیین(ص) شهر ری ولایت تهران برگزار شد.

این مراسم با حضور گسترده اقشار مختلف جامعه مهاجرین، علما، روحانیون، مدرسین حوزه و دانشگاه، مسئولین دفاتر مختلف آیات عظام و هم‌چنین مهندس صادقی، مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی ولایت تهران و دکتر علی‌جانی، نماینده مردم تهران، ری، اسلام‌شهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ایران برگزار شد.
 
این مراسم از سوی بیت شریف مرحوم آیت‌الله جوادی(ره)، شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی مقیم تهران، حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج)، جامعه روحانیت انصارالمهدی(عج)، حوزه علمیه مکتب الصادق(ع) و دارالقرآن محمد امین(ص) حوزه پناهندگان تهران برگزار گردید.
 
قابل ذکر اینکه؛ مهندس صادقی، مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی ولایت تهران ایران نیز که از شرکت‌کنندگان مراسم فاتحه آیت‌الله جوادی بود، در سخنانی گفت که امروز متأثر و متأسفیم از ثلمه‌ای(رخنه یا حفره) که بر جهان اسلام وارد شده که فرمود: اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء؛ یک ثلمه‌ای بر جهان اسلام با رحلت جانگداز حضرت آیت‌الله جوادی وارد شده که به هر حال به این زودی‌ها حداقل جای ایشان پر نخواهد شد.

وی به نوبه خود این مصیبت را تعذیت و تسلیت گفت.
 
آقای صادقی در عین حال تأکید کرد: "مهاجرین افغانستانی برادران ما هستند، اینجا شماها به نوعی مهمان ما هستید، ما به عنوان خدمت‌گذار همه شما وظیفه داریم به شما تکریم و احترام کنیم".

  پربازدید ترین