• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یک وردکی چه برتری از یک بهسودی دارد

یک وردکی چه برتری از یک بهسودی دارد

فیرکردن محافظین عبدالرحیم وردک (سابق وزیر دفاع و حالا یکی از جنرالان متقاعد) بالای پولیس نشانه چیست؟
وردک کیست و چه امتیاز و برتری دارد که محافظین اش پولیس شهری دولت را تادیب می کند.

وردکی ها با وجودی اینکه تحصیل کرده ترین مردم درجمع پشتو زبان های کشور هستند، اما ولایت میدان وردک همیشه برای مسافرین مناطق مرکزی و دیگر مسافرین بدترین محل است بگونه ای مسافرین در این محل یا با دزد مقابل می شوند یا با آدم ربا و قاتل جانی.

میدان وردک نه تنها وادی امن دزدها و رهزنان است، که قتلگاه مردم رهرو و مسافر نیز هست. ده ها نه که صدها بار مسافرین بهسود و بامیان و غور در مسیر میدان وردک، کشته و سر بریده شده اند و یا اموال شان غارت و چپاول گردیده اند اما تاحال حتی یک قاتل و رهزن توسط دولت شناسایی و گرفتار نشده است.

فرمانده علیپور که صرف بخاطر جلو گیری از دزدی های شبانه و روزانه و قتل و کشتار مردم درمیدان وردک، تفنگ گرفت و به تامین امنیت مردم اقدام کرد اما دیدیم که دولت کابل چه برسر ایشان آورد. اما حالا نه درمیدان که درکابل، یک وردکی توسط چند محافظ اش با پولیس درگیر می شود و دولت را جواب سربالا می دهد اما خواهیم دید که دولت قضیه را چگونه خاموش و فراموش می کند و چسان یک قلدور وردکی به دولت ناز و خرام می فروشد.

دزدها و آدم کشان میدان وردک، تمام مناطق مرکزی را گرو گان گرفته اند، تا آنجا که هیچ مسافر و عابری بدون ترس و هراس از مسیر میدان عبور نمی تواند. ولی دولت در این خصوص هیچ کاری نمی کند. اما علیپور را که از مسافرین و عابرین دفاع می کند، توقیف و گرفتار و توهین می کند و رییس امنیت بخاطر آزادی ایشان تصمیم به استعفا می گیرد، رییس سنا و چند وکیل پارلمان هم از این کار حمایت می کنند. آیا این به معنای حمایت از دزدی و آدم ربای و آدم کشی نیست؟ عجب در چنگ چنین آدم های گرفتار آمده ایم.

  پربازدید ترین