• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یک دختر بچه بجای یک استاد نظامی!

یک دختر بچه بجای یک استاد نظامی!

حسنا جلیل یک دختر بچه مدرسه ای در مقام یک استاد نظامی به عنوان معاون پالیسی و استراتژی وزارت داخله گماشته شد.
گفته می شود که حسنا جلیل در رشته اداره و تجارت از دانشگاه امریکایی در کابل سند ماستری دارد.

هرچند این دختر خانم قبل از این سرپرست ریاست پالیسی وزارت معادن بوده است و معلوم نیست بر اساس کدام تخصص و تجربه به این سمت گماشته شده بود، اما یک دختر بچه محصل در رشته تجارت چه سنخیتی با معینیت پالیسی و استراتژی وزارت داخله دارد که به این سمت منصوب شده است؟

اشرف غنی اکثر افراد با تجربه و دارای تحصیلات عالی نظامی را از وزارت های داخله و دفاع و دیگر ادارات دولتی تقاعد می دهد که بجای آنها دختر بچه های محصل را جایگزین کند!؟

اکثر ادارات کشور از افراد باتجربه خالی و به پسر و دخترهای جوانی واکذار می شود که تمامی اهتمام شان رسیدن به آرزوهای شخصی شان است و اصلا از اداره و خدمت به مردم و حتی انجام امور پیش پا افتاده معذور هستند و اصلا نمی دانند که این مملکت به تخصص و تجربه نیاز دارد نه به بچه بازی اداری!

تقرر حسنا جلیل، دختر جوان 25 ساله به‌حیث معین وزارت داخله، انتقادات زیادی را در پی خواهد داشت اما حتما چندین خصوصیت دارد که با این سن کم، معینیت دو وزارتخانه را تجربه می کند. شاید این خصوصیات شامل پشتون بودن، تثبیت وفاداری به سفارت آمریکا، نزدیک بودن به مقام های ارشد تاثیر گذار بر اشرف غنی، خوش زبانی و خوش رویی و ....

شاید در کشور ما قحطی آدم باسواد و با تجربه آمده است که از یکسو دست به دامن طالبان می شوند که بیایند و در حکومت شریک شوند و پست های مهم را اشغال کنند و از سوی دیگر پسرها و دخترهایی که باید برای رسیدن به مدارج عالی در حال تحصیل باشند را به مراکز مهم اداری راهنمایی می کنند و در مقام های معاونت وزیر و دیگر پست های مهم و حساس دولتی می گمارند.

ولی یک واقعیت انکار ناپذیر وجود دارد که باید بپذیریم و آن اینکه این حکومت به لطف آمریکایی ها، بچه بازی شده است و اکثر تصامیم و کارهای این حکومت بچه گانه است حتی اگر از افراد مسن سر بزند! و کسی به عواقب تصامیم نادرست و بچه گانه توجه ندارد چه رسد به بهبود وضعیت این سرزمین و آینده فرزندان ما در این کشور!

نمی خواهم یکبار دیگر به ناهنجاری های سیاسی و نظامی و اجتماعی و ... اشاره کنم که تکرار مکررات است، اما شما بگویید که کجای این مملکت درست است که انتخاب وزرا و معینیت های شان درست و اصولی باشد؟

خداوند بزرگ عاقبت ما را بخیر کند.

  پربازدید ترین