• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وظایف مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال تعلیق شد

وظایف مسئولان ارشد فدراسیون فوتبال تعلیق شد

در ادامه بررسی‌های حکومت افغانستان از اتهام آزار و اذیت جنسی از سوی رهبری فدراسیون فوتبال علیه برخی بازی کنان تیم ملی فوتبال دختران، وظایف رییس، سکرتر جنرال، معاون، مسوول کمیته دروازه بانان و همچنان مسوول ارتباطات ولایتی فدراسیون فوتبال این کشور به حالت تعلیق در آمد.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی به رادیو آزادی گفت، این اقدام بر اساس پیشنهاد هیات حقیقت‌یاب صورت گرفته‌است.

وی گفت: از این‌که تحقیق مسوولین فدراسیون فوتبال شامل پلان تحقیقاتی هیات بود جهت تأمین بهتر عدالت، جمع آوری اسناد و مدارک در وقت معین و جلوگیری از اخلال در پروسه تحقیق وظایف رییس فدراسیون، معاون فدراسیون، سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال، مسوول کمیته دروازه بانان و مسوول ارتباطات ولایتی بر اساس پیشنهاد هیئت تحقیق کننده و منظوری دادستانی به تعلیق در آمد.

پیش از این خالده پوپلزی مدیر سابق تیم ملی فوتبال دختران افغانستان در مصاحبه با رادیو آزادی، مسوولین فدراسیون فوتبال این کشور را به آزار و اذیت جنسی برخی بازی کنان این تیم متهم کرده‌است.
پوپلزی گفته‌است، در باره برخی سوء رفتار‌های جنسی فلم و عکس در اختیار دارد که آنرا با فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» شریک کرده‌است.
به گفته وی، اسنادی که او در این باره در اختیار دارد به دادستانی نیز آن را ارایه خواهد کرد.

فیفا یا فدراسیو جهانی فوتبال نیز پیش از این گفته‌است، اتهام بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال افغانستان را بررسی خواهد کرد.
محمد اشرف غنی نیز قبلاً گفته‌است: در صورت اثبات این اتهام، به مرتکبین شدید‌ترین جزای قانونی داده خواهد شد.

اتهام بدرفتاری جنسی پیش از این از سوی فدراسیون فوتبال افغانستان رد شده‌است.
برخی بازی کنان تیم ملی فوتبال دختران افغانستان نیز در مصاحبه با رادیو آزادی گفته‌اند، اتهام‌های وارد شده بی‌اساس اند.

به دنبال اعلام تعلیق وظایف پنج مسوول ارشد فدراسیون فوتبال، شفیع شاداب رئیس نشرات این فدراسیون روز یک‌شنبه به رادیو آزادی گفت، تا حال در اینباره به آنان مکتوب رسمی دادستانی نرسیده‌است.

وی افزود: تا فعلاً کدام سند یا مکتوب نیامده، اول یک مکتوب لوی سارنوالی برسد بعداً رئیس صاحب تصمیم می‌گیرند که چی موضع‌گیری خواهد کرد.
بررسی هیات حقیقت‌یاب در باره بدرفتاری جنسی در فدراسیون فوتبال به شدت جریان دارد.
پس از ختم بررسی‌ها، نتیجه آن در اختیار رسانه‌ها قرار داده خواهد شد.

  پربازدید ترین