• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بر همگان ثابت شد که رای مردم هیچ تاثیری در روند انتخابات و انتخاب افراد ندارد!

بر همگان ثابت شد که رای مردم هیچ تاثیری در روند انتخابات و انتخاب افراد ندارد!

با اوضاع پیش آمده در افغانستان، بهتر است تا تعدادی از نهادها و کمیسیون ها و دوایر دولتی و خصوصی تعطیل شود تا مردم تکلیف خود را بدانند و از این سردرگمی و بلاتکلیفی بدنبال چاره باشند.

این نهادها و کمیسیون ها و دوایری که نه براساس نیاز بل بر اساس تشخیص آمریکایی ها جهت تداوم سیاست ها و تسریع در روند پیاده شدن اهداف شان یکی پس از دیگری ایجاد شده است، هیچ کارایی نداشته و بیشتر مردم ما را متوهم و سرگردان در خوشباوری مفرط و دوری از اعتماد شان به نظام حکومتداری رسانیده است.

عملکرد این نهاد ها نیز بر اساس خواسته آمریکایی ها بوده است و هیچکدام از این نهادها و کمیسیون ها و دوایر حکومتی و خصوصی از خود اراده و اختیاری نداشته اند.

جالب اینجا است که در کنار روند منفی این جریان ها، ادارات دولتی نیز صدمه دیده و بتدریج و بالاجبار در روند آن دوایر منفی قرار گرفته اند. در ابتدا هرکدام از آن نهادها و کمیسیون ها و دوایر ظاهرا برای رفع مشکلات مردم ایجاد شده است اما در عمل هیچکدام از آنها نه تنها باری از روی دوش این مردم بیچاره برنداشته که خود باری بر دوش آنان شده است.

یکی از آن نهادها همین کمیسیون انتخابات است و سپس کمیسیون شکایات انتخاباتی!
کمیسیون هایی که صرفا برای تشدید بحران های بوجود آمده و ایجاد بحران جدید در کشور تشکیل شده و هیچ وظیفه دیگری ندارند.

کمیسیون انتخابات از بدو ایجاد تا کنون، هیچ کار مثبتی در راستای نهادینه کردن دموکراسی و حقوق بشری و شریک ساختن مردم در تصمیم های یک حکومت جمهوری نکرده است. این کمیسیون بجای اعتماد سازی و مردم مداری، بیشتر باعث بی اعتمادی مردم به نظام جمهوری و حکومتی شده است.
از انتخاب افراد فاسد و ناکارمد تا برنامه ریزی های کاملا غلط و مصارف بیجا از پول خون این ملت که باید نسل های آینده ما تا سالها قرضدار این کمک های به هدر رفته در اینچنین روندهایی مانند کمیسیون انتخابات باشد.

اینجا اگر ابراز نظر کنیم که برنامه ای مانند انتخابات صرفا برای فریب مردم عوام و حتی خواص از جانب انگلیسی ها طراحی شده و در مواردی اسلام نیز با اینگونه انتخابات و دموکراسی مخالف است، عده ای از خودفریفتگان دنیای غرب، ما را متهم به عقبگرایی و پسماندگی سیاسی در دنیای امروز می کنند، اما واقعیت قضیه این است که اگر جریانی بنام کمیسیون های انتخاباتی ایجاد نمی شد، آیا وضعیت امروز ما بهتر از این نبود؟

حد اقل می دانستیم که فریبی در کار نیست و عده ای بر اساس مصلحت ها و صلاحیت ها و یاهم توصیه و دخالت خارجی ها انتخاب می شوند و ماهم کاری به کار آنها نداشتیم و اگر هم اعتراضی می کردیم واضح بود که در چوکات خاصی قابل کنترول است و دیگر به اعتقادات و فرهنگ و اعتماد مردم لطمه ای وارد نمی آمد و از بسیاری از خسارات و تلفات جلوگیری می گردید.
اما خواست خارجی ها این نبود!

در این انتخابات نیز ما از اول بارها و به کرات اعلام کردیم که انتخاباتی در کار نیست و خود را فریب ندهید و دنبال انتخابات و کاندید شدن و تبلیغات اینچنینی نگردید! اما کو گوش شنوا؟
بعضی با تحریک کشورهای همسایه و دور، برخی هم بخاطر رسیدن چند صباحی به قدرت، تمامی گذشته این کمیسیون های انتخاباتی را نادیده انگاشته و مجددا وارد کارزار انتخابات گردیدند که نتیجه اش از حالا معلوم شده است.

اینکه گفته بودیم انتخاباتی در کار نیست، واقعا انتخاباتی در کار نبود. زیرا انتخابات با رای مردم معنی پیدا می کند نه با تقلب و نادیده انگاشتن رای مردم!
اینک دیگر بر همگان آشکار و هویدا گردیده است که رای مردم هیچ تاثیری در روند انتخابات و انتخاب افراد نداشته است.

بگذریم که در این وادی حرف بسیاری است و حوصله مردم اندک! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

  پربازدید ترین