• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گروه طالبان راه های مواصلاتی جاغوری، مالستان و ناهور را به مرکز شهر غزنی بسته است

گروه طالبان راه های مواصلاتی جاغوری، مالستان و ناهور را به مرکز شهر غزنی بسته است

گروه طالبان راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌های جاغوری، مالستان و ناهور ولایت غزنی را با مرکز این ولایت درگیر جنگ مسدود کرده است.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی روز دوشنبه نزدهم قوس گفت که گروه طالبان از سه روز به این سو راه‌های ولسوالی‌های جاغوری و مالستان را در مربوطات ولسوالی‌های قره‌باغ و جغتوی این ولایت بسته‌ کرده است.

همین طور گروه طالبان راه‌های مواصلاتی ولسوالی ناهور را در مربوطات ولسوالی خوگیانی غزنی نیز به روی رفت و آمد مردم مسدود کرده است.

آقای نوری افزود که گروه طالبان مسافران را در مسیرهای منتهی این سه ولسوالی به مرکز شهر غزنی، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

به گفته آقای نوری، گروه طالبان در این مناطق حضور دایمی ندارد و به گونه چریکی برای مدتی محدود مسیر راه‌‎ها را می‌بندد، سپس دوباره محل را ترک می‌کند و مانع عملیات نیروهای امنیتی می‌شود.

آقای نوری گفت که از سه روز به این‌سو حضور گروه طالبان در امتداد راه‌های ولسوالی‌های ناهور، جاغوری و مالستان افزایش یافته است و نیروهای امنیتی برای انجام عملیات تصفیه‌ای در این مسیرها در حال گرفتن آماده‌گی هستند.

آقای نوری گفت که برای تأمین امنیت دایمی راه‌های ولسوالی‌های ناهور، جاغوری و مالستان، برنامه آموزش و تربیه اردوی منطقه‌ای و پولیس محلی در جریان است.

او گفت که شمار مجموعی این نیروها به 1 هزار و 200 نفر می‌رسد و به زودی در ساحات آسیب‌پذیر ولسوالی‌های یادشده جابه‌جا خواهند شد.

گروه طالبان در شانزدهم عقرب بالای ولسوالی جاغوری حمله کرد. دو روز پس از حمله بالای جاغوری، ولسوالی مالستان ولایت غزنی نیز مورد حمله این گروه قرار گرفت.

پس از آن وزارت دفاع ملی و وزارت امور داخله اعلام کردند که برای تأمین امنیت در این ولسوالی‌ها، 1 هزار و 200 نفر را در قالب اردوی منطقه‌ای و پولیس محلی جذب و آموزش می‌دهند.

  پربازدید ترین