• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار وزیر خارجه ازبکستان با زلمی خلیلزاد نماینده امریکا در افغانستان

دیدار وزیر خارجه ازبکستان با زلمی خلیلزاد نماینده امریکا در افغانستان

وزیر خارجه ازبکستان در دیدار با زلمی خلیلزاد نماینده امریکا از برنامه صلح حکومت افغانستان که در نشست ژنو معرفی شد، حمایت کرد.
وزیر خارجه ازبکستان دیروز در تاشکند و زلمی خلیلزاد؛ نماینده وزارت خارجه امریکا برای پیشبرد گفتگوهای صلح افغانستان دیدار و در مورد روند صلح افغانستان، گفتگو کردند.
بر اساس گزارش رسانه های محلی،  دو جانب بر حمایت شان از "برنامه صلح افغانستان" که از سوی رییس جمهور غنی در نشست جنیوا معرفی شد، تاکید کردند و افزودند که هیچ راه نظامی برای حل معضله افغانستان وجود ندارد.
در این دیدار لیزا کورتیس، دستیار رییس جمهور ترامپ که مدیر ارشد بخش آسیای جنوبی و آسیای میانه در شورای امنیت ملی امریکا نیز است، در این دیدار حضور داشت.
دو جانب همچنان بر برگزاری نشست تاشکند در مورد افغانستان تاکید کردند و اعلامیه ابتدایی این نشست را تایید کردند.
این سفر آقای خلیلزاد به ازبکستان در سومین دور سفرش به منطقه بخاطر پیشبرد گفتگوهای صلح می باشد که از تاریخ دوم ماه دسمبر میلادی آغاز کرده و قرار است تا بیستم این ماه ادامه یابد.
آقای خلیلزاد ابتدا سفرش را از پاکستان آغاز کرد و به افغانستان و سپس به روسیه و حالا به ازبکستان رفته است که پس از آن در هشت روز آینده به کشورهای ترکمنستان، بلجیم، امارات متحده عرب و قطر ادامه خواهد یافت.
آقای خلیلزاد چند ماه پیش نماینده امریکا بخاطر پیشبرد روند صلح با طالبان تعیین شده است که تا حال سه بار به برخی کشورهای درگیر در روند صلح افغانستان ملاقات کرده و حتی نماینده های طالبان را نیز گفتگو کرده است و "محتاطانه نسبت به پیشرفت های صلح" خوشبین است.

  پربازدید ترین