• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبداللطیف پدرام به گونه رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ثبت نام کرد

عبداللطیف پدرام به گونه رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ثبت نام کرد

آقای پدرام به همراه دوم معاونش با حضور در دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات امروز امروز (پنجشنبه 13 جدی) برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 1398 ثبت نام کرد.

آقای پدرام، احسان الله حیدری را به عنوان معاون اول و محمد صادق وردک را به حیث معاون دوم خود انتخاب کرده است.

قرار بود محمد حکیم تورسن نیز به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز در کمیسیون مستقل انتخابات ثبت نام کند اما به دلیل عدم حضور یکی از معاونانش نتوانست ثبت نام کند.این در حالی است که تاکنون 73 تن بسته‌های معلوماتی نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو را دریافت کرده‌اند. عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که در میان این افراد، دو بانو نیز به نام‌های (شیما سکندری) و (زرغونه ولی) شامل هستند.

کمیسیون مستقل انتخابات چند روز قبل تقویم جدید انتخاباتی‌اش را اعلام کرد. بر اساس این تقویم، انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی هم‌زمان با هم در 29 سرطان سال آینده برگزار خواهند شد.

قرار بود انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 31 ماه حمل سال آینده برگزار گردد، اما کمیسیون انتخابات گفته است که برای آوردن اصلاحات و بهترسازی روند انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاده است.

بر اساس تقویم تازه انتخابات ریاست جمهوری، روند ثبت نام نامزدان این انتخابات تا 30 ماه جاری ادامه دارد.

  پربازدید ترین