• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محمد حنیف اتمر برای انتخابات ریاست جمهوری رسماً ثبت نام کرد

محمد حنیف اتمر برای انتخابات ریاست جمهوری رسماً ثبت نام کرد

محمد حنیف اتمر با محمد یونس قانونی به حیث معاون نخست و محمد محقق بحیث معاون دوم با شعار «صلح و اعتدال» برای انتخابات ریاست جمهوری 1398 ثبت نام کردند.

حنیف اتمر قبل ازین به حیث مشاور امنیت ملی اشرف غنی وظیفه انجام داد و یکی از چهره های مهم و تاثیر گذار حکومت وحدت ملی بود که به دلیل اختلافات جدی با رییس جمهور از سمتش کنار رفت.

شماری از افراد پرنفوذ و سران جهادی بشمول حامد کرزی رییس جمهور پیشین، صبغت الله مجددی، سید منصور نادری، حامد گیلانی، عطامحمد نور، عبدالرب رسول سیاف، حضرت عمر ذاخیلوال، جیلانی پوپل و محمد شاکر کارگر از تکت انتخاباتی آقای اتمر پشتیبانی کرده اند.

گفته میشود آقای اتمر یکی از کاندیدان جدی در برابر محمد اشرف غنی رییس جمهور کنونی در انتخابات پیش رو است.

قبل ازین آقای محمد یونس قانونی در نشستی با سران جمعیت گفته بود که تنها محمد حنیف اتمر است که می تواند رییس جمهور را از ارگ بیرون کند که پس از نشر نوار صوتی اش با واکنشهای گوناگون و اختلافات جدی میان سران جمعیت روبرو شد.

روند ثبت نام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 13 حدی آغاز شد و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد. تا کنون 8 به شمول حکیم تورسن، لطیف پدرام، فرامرز تمنا، عنایت الله حفیظ، محمد حنیف اتمر، زلمی رسول، نورالحق علومی و سید نورالله جلیلی برای انتخابات ریاست جمهوری 1398 ثبت نام کرده اند.

  پربازدید ترین