• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سجادی (جانباز 7 جدی 96): حکومت گام های موثری نسبت به وضعیت خانواده ی شهدا و جانبازان کشور برنداشته اند

سجادی (جانباز 7 جدی 96): حکومت گام های موثری نسبت به وضعیت خانواده ی شهدا و جانبازان کشور برنداشته اند

سجادی گفت: اگر دولت، مسئولین و حکومت در قبال این امر مسئولیت ندارند که هیچ. ولی اگر مسئولیت دارند باید بررسی شود و دید که تا بحال چه کرده‌اند و چه گام‌های موثری نسبت به وضعیت خانواده‌ی شهدا و جانبازان کشور برداشته‌اند.

همایش باشکوه "شهدای آگاهی و بیداری و مسئولیت‌های بر زمین مانده" بعدازظهر روز جمعه (28 جدی) به مناسبت ایام اولین سالگرد شهدای 7جدی 96، از سوی مهاجرین افغانستانی در شهرستان دلیجان ولایت اراک ایران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن سجادی جانباز راه ولایت و از مصدومان حادثه تروریستی 7جدی 96، که در این همایش صحبت می‌کرد گفت: برگزاری چنین مراسمی با نام و یاد شهدا نشان‌دهنده‌ی همت والای دست‌اندرکاران آن به خصوص جوانان بوده و قابل ستایش است.

وی افزود: خداوند در آیه‌ای از سوره حدید می‌فرماید که هیچ حادثه، تحول و گرفتاری در این دنیا پیش نمی‌آید و به فعلیت نمی‌رسد مگر آنکه خداوند آن را از قبل نوشته باشد.

جانباز راه ولایت ادامه داد: ما باید بدانیم و ایمان داشته باشیم که خداوند متعال خالق همه‌ چیز بوده و چنین امری برای خداوند بسیار سهل و آسان است.

موصوف تصریح کرد: ما باید بنده‌ی خوب خدا باشیم و بدانیم که زیبایی، پول، سرمایه، مال، مکنت و مقام هیچ کدام از آن‌ها مال ما نبوده و همه را خداوند به انسان داده و ممکن است در یک لحظه از ما گرفته شود؛ لذا ما نباید از پیشامدهای به ظاهر ناگوار ناراحت شویم. باید در چارچوب خود حرکت کنیم و از آن خارج نشویم.

حجت الاسلام و المسلمین سجادی ابراز داشت: همایشی که امروز برگزار شده است گرامی‌داشت از مقام یک عده از جوانان نخبه‌ای است که حقیقتا خود را ساخته بودند و طی سالیانی دراز در قالب تشکیلات به درجه‌ای از معرفت، انسانیت و خداشناسی رسیده بودند که نهایتا افتخار شهادت نصیب‌شان گردید.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت ارزشمند شهید سیدعندلیب ضیایی -یکی از شهدای مرکز تبیان- تصریح کرد: شهید ضیایی چندین سال در کلاس‌های گوناگون شرکت داشته و همواره در مسیر خودسازی و آموزش بود تا بتواند با آگاهی بیشتری جامعه را شناخته و فعالیت داشته باشد.

جانباز راه ولایت خاطر نشان ساخت: شهید ضیایی با گذراندن دوره‌های معادشناسی، امام‌شناسی، خدا‌شناسی و امثال آن به مرکز تبیان آمد و یافته‌های خود را به صورت تئوریزه و به صورت یک نرم‌افزار علمی جذاب جدید و امروزی برای جوانان و علاقمندان ارائه کرد.

حجت‌الاسلام سجادی همچنین در مورد شهید خلیل‌الله رضایی -یکی دیگر از شهدای مرکز تبیان- گفت: شهید رضایی از جمله کسانی بود که به عنوان حافظ، مدرس و استاد قرآن در حوزه‌های مختلف تجوید، مفاهیم، تفسیر، قرائت، روان‌خوانی و روخوانی در مرکز تبیان فعالیت داشت.

وی خاطرنشان ساخت: در هر صورت این شهیدان این‌گونه خود را ساختند و در مسیر اعتلای جامعه کمر همت بستند اما افسوس که دشمن این عزیزان را خیلی زود از ما گرفت.

سجادی ادامه داد: ما باید بدانیم مسئولیتهایی از آنان به جا مانده است و وظیفه‌ی ما و شما می‌باشد که راه آن‌ها را با قدرت ادامه دهیم.

جانباز راه ولایت با بیان اینکه خون شهدا درخت تنومند اسلام را بیدار می‌کند اظهار داشت: ما باید ابتدا راه شهدا را پیدا کنیم چرا که آنها جامعه را بیدار و هوشیار می‌کنند و باعث می‌شوند تا در شناخت راه درست و دشمن‌شناسی اشتباه نکنیم.

حجت الاسلام سجادی اظهار داشت: وظیفه‌ی ماست که با گام‌های استوار در این مسیر حرکت کرده و فکر نکنیم که صرفا با برگزاری چند جلسه وظائف‌مان به اتمام می‌رسد. باید بدانیم که دشمن قدرتمند است و این وظیفه ماست که راه و هدف والای شهدا را که برای دین، مکتب و مذهب‌شان عزیزترین سرمایه‌ی خود یعنی جانشان را فدا کرده‌اند ادامه دهیم.

وی ادامه داد: اگر دولت، مسئولین و حکومت در قبال این امر مسئولیت ندارند که هیچ. ولی اگر مسئولیت دارند باید بررسی شود و دید که تا بحال چه کرده‌اند و چه گام‌های موثری نسبت به وضعیت خانواده‌ی شهدا و جانبازان کشور برداشته‌اند.

سجادی با طرح این سوال که مگر ما وزارت شهدا و معلولین نداریم تصریح کرد: تا جایی که من اطلاع دارم،‌ حکومت تا بحال فعالیت خاصی در این راستا انجام نداده است.

جانباز راه ولایت ابراز داشت: جوانان جامعه و نیز روحانیت محترم که مسئولیت هدایت جامعه را بر عهده دارند باید بدانند که نسبت به معیشت و مسکن خانواده‌ی شهدا، نسبت به تحصیل فرزندان شهدا و امور مرتبط دیگر در این بخش وظیفه دارند.

  پربازدید ترین