• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تاکید مسئولین پاکستانی به لزوم حل معضل کشمیر در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل

تاکید مسئولین پاکستانی به لزوم حل معضل کشمیر در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل

نخست وزیر و وزیر خارجه پاکستان در دیدارهای جداگانه با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل خواستار حل مسئله کشمیر شدند.

به نقل از جیو تی وی، «ماریا فرناندا اسپینوزا» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل که به پاکستان سفر کرده است با «عمران خان» نخست وزیر و «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

عمران خان در این دیدار تاکید کرد: سازمان ملل باید وظیفه انسانی خود را نسبت به مردم مظلوم کشمیر انجام دهد و مانع کشتار آنان توسط هند شود.

وی تصریح کرد: حتی گزارش های سازمان ملل نیز ظلم به مردم کشمیر را تائید می کند با این حال تاکنون اقدام موثری برای ممانعت از کشتار کشمیریها انجام نشده است.

عمران خان ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه های کاریکاتور از مقدسات مسلمانان در کشورهای اروپایی و توهین به پیامبر گرامی اسلام«ص» گفت: توهین به عقاید و اعتقادات مسلمانان اقدامی بسیار زشت و زننده است و از سازمان ملل انتظار داریم مانع این اقدامات شود.

نخست وزیر پاکستان اقدامات سازمان ملل برای حمایت از قشر محروم را خوشایند توصیف کرده و اظهار امیدواری کرد که در دوران ریاست اسپینوزا این گونه اقدامات تداوم پیدا کند.

همچنین شاه محمود قریشی نیز در دیدار جداگانه با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل خواستار ورود این نهاد مهم به مسئله کشمیر و حل منطقی آن شد.

گفتنی است این اولین سفر آسیایی رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل به آسیا است و دولتمردان اسلام آباد تلاش کردند تا حساسیت های خود نسبت به مسئله کشمیر را به اطلاع وی برسانند.

هند سال ها است با اشغال بخش وسیعی از کشمیر اقدام به قتل و غارت مردم این منطقه می کند و تنها طی 28 سال اخیر 98 هزار کشمیری را به شهادت رسانده است.

  پربازدید ترین