• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شاهراه کابل – شمال در مربوطات سالنگ ها به روی ترافیک مسدود شد

شاهراه کابل – شمال در مربوطات سالنگ ها به روی ترافیک مسدود شد

مسئولان حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها می‌گویند که شاهراه سالنگ در حال حاضر به روی ترافیک مسدود است و از مسافران نیز می‌خواهند که تا اطلاع بعدی از این مسیر مسافرت نکنند.

عبدالبصیر حبیبی، مسئول حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها صبح امروز یک‌شنبه (30 جدی) به خبرنگاران گفت که از سه روز به این طرف برف‌باری شدید همراه با توفان در سالنگ‌های شمالی و جنوبی جریان دارد.

آقای حبیبی گفت که از روز گذشته به این طرف چندین برف‌کوچ در سالنگ شمالی صورت گرفته و در حال حاضر نیز برف‌باری و توفان شدید در سالنگ‌های شمالی و جنوبی جریان دارد.

به گفته‌ی او،‌ ضخامت برف در روی جاده اکنون به بیش از یک متر رسیده است.

مسئول حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها افزود: «ساعت 8:30 شب گذشته جاده را به روی ترافیک مسدود کردیم، عملیات تخلیه و نجات را آغاز کردیم و تا ساعت 10:30 شب تمام مسافران را به مکان‌های امن انتقال دادیم.»

آقای حبیبی گفت که بر اساس پیش‌بینی‌ها،‌ برف‌باری شدید تا نیمه‌ی شب آینده جریان دارد و از تمام مسافران نیز خواست تا اطلاع بعدی از این مسیر مسافرت نکنند.

گفتنی است که روز شنبه وزارت فواید عامه نیز از احتمال مسدود شدن مسیر سالنگ‌ها در 24 ساعت آینده خبر داده و گفته بود که در صورت پیش‌بینی برف‌باری شدید و برف‌کوچ، شاهراه سالنگ به روی ترافیک مسدود خواهد شد.

  پربازدید ترین