• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت های پنجشیر، کاپیسا و سرپل اعلام شد

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت های پنجشیر، کاپیسا و سرپل اعلام شد

کمیسیون مستقل انتخابات امروز نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت‌های پنجشیر، کاپیسا و سرپل را اعلام کرد.

بر اساس این نتایج،‌ ظل محمد زلمی نوری و قاضی راحله سلیم از ولایت پنجشیر و میردادخان نجرابی،‌ انجنیر میر حیدر افضلی، جنرال محمد اقبال صافی و خدیجه الهام خلیلی از ولایت کاپیسا توانسته‌اند به مجلس نمایندگان راه یابند.

همچنان محمداکبر سلطان زاده، سید محمدحسن شریفی بلخابی، الحاج حمیدالله بیگ، سید حیات‌الله عالمی و عزیز جلیس نیز به نمایندگی از مردم ولایت سرپل به مجلس نمایندگان راه یافته‌اند.

◘ پنجشیر:
1-ظل محمد زلمی
2-نوری قاضی
3-راحله سلیم

◘ کاپیسا:
1-میردادخان نجرابی،‌
2-انجنیر میر حیدر افضلی،
3-جنرال محمد اقبال صافی
4-خدیجه الهام خلیلی

◘ سرپل:
1-محمداکبر سلطان زاده،
2-سید محمدحسن شریفی بلخابی،
3-الحاج حمیدالله بیگ،
4-سید حیات‌الله عالمی
5-عزیز جلیس

عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات امروز در یک نشست خبری گفت که این نتایج پس از بررسی‌های کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی و تطبیقات کمیسیون مستقل انتخابات،‌ اعلام شده است.

آقای صیاد همچنان از کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی خواست تا بر اساس تقسیم اوقات، به‌زودترین فرصت به شکایات مردم رسیدگی کرده و نتایج آن‌را با کمیسیون مستقل انتخابات شریک کند تا این کمیسیون بتواند پس از تطبیقات، نتایج نهایی را اعلام کند.

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات پیش از نتایج نهایی ولایت‌های ارزگان، نیمروز،‌ زابل، لغمان، پروان، سمنگان، جوزجان، بامیان و دایکندی را نیز اعلام کرده بود.

انتخابات پارلمانی در 32 ولایت کشور به تاریخ 28 و 29 میزان و در ولایت قندهار نیز با یک هفته تأخیر به تاریخ 5 عقرب برگزار شد. در ولایت غزنی بنابر دلایل سیاسی انتخابات برگزار نشد.

  پربازدید ترین