• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نامزدان معترض انتخابات پارلمانی در کابل خواستار ابطال آرای این ولایت اند

نامزدان معترض انتخابات پارلمانی در کابل خواستار ابطال آرای این ولایت اند

شورای از نامزدان معترض نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی در ولایت کابل بار دیگر می‌خوانند که آرای این حوزه انتخاباتی باطل اعلام شود.
 
این نامزدان معترض با بیان این خواست خود، تأکید می‌کنند که برگزاری انتخابات پارلمانی در ولایت کابل با موجی از تقلب‌ها برگزار گردیده و افراد به صورت گزینشی برگزیده شده‌اند.
 
این نامزدان در عین حال خواستار معرفی اعضای کمیسیون انتخابات، به دلیل تقلب‌های و تخلف‌های گسترده به دادستانی شده‌اند.
 
عرفان‌الله عرفان، یکی از این نامزد معترض می‌گوید: "کمیسیون انتخابات روند ملی را صدمه زده، با آرای مردم بازی کرده و آن را به معامله گرفته است.
 
به گفته وی، باید آرای انتخابات پارلمانی ولایت کابل باطل اعلام گردد و اعضای کمیسیون انتخابات به دادستانی معرفی گردند، در غیر آن، هرگونه مسوولیت بی‌توجهی در این زمینه، به دوش حکومت خواهد بود.
 
حواعلم نورستانی، نامزد معترض دیگر نیز می‌گوید: "ما خواستار ابطال آرای کابل هستیم؛ به دلیل آن‌که افراد از سوی کمیسیون گزینشی انتخاب گردیده و پول‌های زیادی به عنوان رشوه در این کمیسیون سرازیر شده و ما خواهان عدالت هستیم".
 
اما با وجود این اعتراض‌ها، کمیسیون مستقل انتخابات تاکید می‌ورزد که موارد بزرگ تخلف انتخاباتی وجود ندارد که آرای کابل باطل اعلام گردد.
 
عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید: "در رابطه به ولایت کابل که آیا باطل می‌شود، به هیچ عنوان مواردی نیست که همه پروسه انتخابات کابل را زیر سوال ببرد و ابطال آرا به خیر و فلاح مردم و منافع کلی تمام نخواهد شد و اگر شکایتی وجود دارد، با کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی شریک ساخته شود".

  پربازدید ترین