• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت امور داخله به افراد مسلح غیرمسوول هشدار داد

وزارت امور داخله به افراد مسلح غیرمسوول هشدار داد

وزارت امور داخله به افراد مسلح غیرمسوول هشدار داده است که پس از این در هیچ ولایت کشور نمی‌توانند گشت‌وگذار کنند. این وزارت هم‌چنان به تمام نیروهای پولیس دستور داده است با افراد مسلح غیرمسوول، قانون‌شکن، زورگو و جنایت‌پیشه با جدیت برخورد کنند و آنان را به پنجه قانون بسپارند. وزارت داخله تأکید کرده است که پولیس در مواجهه با این دسته از افراد از حق «فیر» و بازداشت آن‌ها برخوردار است.

در یک هشداریه وزارت امور داخله که روز جمعه 19 دلو نشر شد، آمده است: «به منظور تأمین امنیت مردم با عزت افغانستان، با جدیت و وضاحت ابلاغ می‌شود که افراد مسلح غیرمسوول، قانون‌شکن و زورگو، پس از این در هیچ ولایت کشور گشت و گذار کرده نمی‌توانند.»

این وزارت تأکید کرده است که پولیس برای تأمین امنیت بهتر شهروندان کشور به هیچ «زورگو» اجازه نمی‌دهد تا امنیت و نظم عمومی را اخلال کند. وزارت امور داخله از مردم نیز خواسته است در گرفتاری افراد مسلح غیرمسوول، پولیس را همکاری کنند.

این در حالی است که روز گذشته محمداشرف غنی، رییس ‌جمهور کشور، در سخنانی خطاب به نیروهای امنیتی گفت هر کسی که در مقابل دولت دست به سلاح می‌برد، دشمن است و باید نابود شود.

آقای غنی که در سیمینار رهنمودی و ارزیابی کارکرد‌های یک ساله پولیس قطعات ویژه وزارت امور داخله صحبت می‌کرد، افزود: «من از جمله کسانی نیستم که یک روز آنان را دوست می‌خوانند و روز دیگر دشمن، زیرا تعریف من از دشمن واضح است و اعمال‌شان ثابت می‌سازد که دشمنان اند.»

رییس جمهور غنی در مورد پروسه صلح نیز گفت که حکومت صلح می‌خواهد، اما صلح از موقف ضعیف به دست نمی‌آید بل‌که به‌ قوت و شمشیر نیروهای امنیتی می‌توان به صلح پایدار رسید. آقای غنی در ادامه افزود که در حضور و موجودیت نیروهای امنیتی، صلح را گدایی نمی‌کند و در موقف ضعیف نیز قرار ندارد.

رییس جمهور غنی در این مراسم یک بار دیگر تأکید کرد که افغانستان صلح با عزت می‌خواهد و هیچ‌کسی به نیروهای امنیتی و دفاعی با چشم حقارت دیده نمی‌تواند؛ زیرا آنان محافظان عزت و حیثیت افغانستان هستند.

  پربازدید ترین