• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شاهراه سالنگ پس از چهار روز به روی ترافیک باز شد

شاهراه سالنگ پس از چهار روز به روی ترافیک باز شد

مسوولان حفظ و مراقبت سالنگ‌ها می‌گویند که شاهراه سالنگ پس از چهارشبانه روز، صبح روز جمعه دو باره بروی ترافیک باز شده است.

این شاهراه شام روز دوشنبه همین هفته به دلیل برفباری‌های سنگین و سرازیر شدن برفکوچ‌ها، بروی ترافیک مسدود شده بود.

رئیس حفظ و مراقبت سالنگ‌ها امروز جمعه (19دلو) گفت که قوای کار سالنگ‌ها پس از چهارشبانه روز موفق شد، تا این شاهراه را صبح امروز بروی موترهای مسافربری باز کند، و نیز تلاش‌ها برای حرکت‌ موترهای باربری از این مسیر ادامه دارد.

عبدالبصیر حبیبی، گفت که در چهار روز گذشته حدود چهل و پنچ برفکوچ در سالنگ شمالی و جنوبی سرازیر شده که در کنار این، طوفان و تندباد های شدید سبب شد تا این مسیر برای چند روز مسدود بماند.

به گفته آقای حبیبی، طوفان و تندبادهای شدید در چهار روز گذشته در سالنگ به حدی بود که در 15-20 سال گذشته نظیر نداشت و به همین دلیل قوای کارسالنگ‌ها نتوانستند تا جاده عمومی را به روی ترافیک باز نگهدارند.

او افزود: " شاهراه مکمل پوشیده از برف و یخک است، رانندگان که از این مسیر قصد سفر را دارند، باید موترهای شان با تمام وسایل زمستانی مجهز باشد، ما تلاش داریم که راه را فردا یا پس فردا نیز به روی موترهای باربری باز کنیم".

هم اکنون ضخامت برف در سالنگ شمالی و جنوبی به بالاتر 2 متر میرسد، که به گفته مسوولان حفظ و مراقبت سالنگ‌ها احتمال سرازیر شدن برفکوچ‌ها در این مسیر نیز وجود دارد.

شاهراه سالنگ یکی از گذرگاه‌های بزرگ در کشور است که نه ولایت شمال را به کابل و جنوب کشور وصل می‌کند.

  پربازدید ترین