• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انقلاب اسلامی ایران منطقه و جهان را تغییر داد

انقلاب اسلامی ایران منطقه و جهان را تغییر داد

رهبر حزب رفاه ملی افغانستان انقلاب اسلامی ایران را تحول بزرگ در منطقه و جهان دانست که همه را تغییر داد و این کار با رهبری خردمندانه امام «خمینی» (ره) جامه عمل پوشید.

«محمدحسن جعفری» روز جمعه در گفت وگوی با ایرنا در کابل، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مقام معظم رهبری، دولت و مردم ایران تبریک گفت و آن را قابل تقدیر دانست.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین دستاورد برای جهان، کشورهای اسلامی بویژه مردم ایران بود، ایرانی ها با رهبری خردمندانه امام، دولت 2 هزارو 500 ساله ستم شاهی را از بین برد.

وی گفت که ایران آن روز در انزوای کامل بود و به عنوان ژاندارم منطقه برای آمریکا کار می کرد و از پایگاه و جایگاه اجتماعی خوبی هم برخوردار نبود.

به باور وی، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران از جایگاه ویژه ای در منطقه و جهان برخوردار شده و باوجود موضع خصمانه غرب بویژه آمریکا و تحریم های شدید، همچنان با قوت به پیشرفت و توسعه ادامه می دهد.

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان افزود: انقلاب اسلامی ایران امروز هم زنده و مانند 40 سال قبل باقوت ایستاده و در برابر استکبار جهانی مبارزه می کند.

به گفته جعفری ایران امروز در داخل کشور پیشرفت های قابل توجهی کرده و هم در بعد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هم در بعد تسلیحاتی برای دفاع از خود سلاحهایی را تولید کرده که غرب، اسرائیل و آمریکا را به وحشت انداخته است.

به باور دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان آمریکا و اسرائیل از ایران امروز به دلیل داشتن استقلال کامل و مسیر پیشرفتی را که طی می کند به وحشت افتاده و خواب از چشمان شان رفته که همه بیانگر موفقیت های انقلاب است.

جعفری افزود: در جهان اسلام امروز هیچ کشوری به اندازه ایران مستقل و غیر وابسته نیست و با تمام قوت در کنار جهان در برابر دشمنان خود ایستاده است.
وی تأکید کرد که انقلاب ایران دستاورد بزرگی برای محرومان و مظلومان ایران و کشورهای تحت ستم بود.

به باور این سیاستمدار کشور، کشورهای غرب و در رأس آنها آمریکا با تمام توان تلاش دارند که مشکلات جدی برای ایران خلق کنند اما به هیچ عنوان عزت و سربلندی ایرانی ها را نخواهند توانست زیر سوال برند.

وی در باره رابطه افغانستان و ایران گفت: دو کشور همسایه هستیم که دارای تاریخ، فرهنگ، زبان و مرز مشترک بوده و رابطه دوستانه و برادرانه هم داریم.

جعفری گفت که دولت و ملت ایران در دوران جهاد علیه شوروی سابق در کنار مردم افغانستان ایستاد و از انقلاب مردم افغانستان حمایت کرد و از مهاجران افغانستانی با قدر و عزت میزبانی کردند و در حال حاضر نیز میلیون ها مهاجر در ایران زندگی می کنند.

وی در قبال وضعیت اخیر افغانستان هم گفت که ایران روند صلح افغانستان را با محوریت و خواست دولت افغانستان حمایت می کند و برخلاف آمریکا و کشورهای عربی که پروژه ای عمل می کنند، از خواست مردم و دولت افغانستان حمایت کرده و این کار به نفع افغان ها است.

وی تصریح کرد که حرکت ایران در قبال صلح افغانستان با خواسته های دولت و ملت افغانستان منطبق است و افغانستانی ها هم از این موضع ایران حمایت خواهند کرد.

  پربازدید ترین