• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جدول زمانی خروج نیرو های امریکا از سوریه اعلام شد

جدول زمانی خروج نیرو های امریکا از سوریه اعلام شد

جوزیف ووتل، فرمانده ستاد مرکزی ایالات متحده، اعلام کرد که خروج نیرو های امریکایی از سوریه در چند هفته آینده آغاز خواهد شد اما، به گفته وی، همه چیز به وضعیت موجود بستگی دارد.

به نقل از "رویترز" جنرال جوزف ووتل، فرمانده ارتش امریکا در منطقه غرب آسیا از احتمال آغاز خروج نظامیان امریکا از سوریه از چند هفته آینده خبر داد.
جوزف ووتل، فرمانده ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا بامداد دوشنبه اعلام کرد زمان‌بندی دقیق خروج نظامیان امریکا از سوریه به اوضاع در این کشور جنگ‌زده بستگی خواهد داشت.

ووتل گفت: "در مورد خروج نیروهای نظامی… من فکر می کنم که ما در مسیر درستی قرار داریم جایی که می خواهیم باشیم".

جوزف ووتل در پاسخ به این سوال که خروج نیرو‌های امریکایی ظرف چند روز آینده اتفاق می‌افتد یا چند هفته دیگر گفت: "احتمالاً چند هفته. اما، باز هم باید گفت که همه چیز به اوضاع میدانی بستگی دارد."

در تاریخ 19 دسمبر سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که حدود دو هزار نظامی اعزامی به سوریه را از آن کشور خارج می‌کند. نقش اصلی این افراد کمک مستشاری و حمایت از نیروهای عمدتا کرد سوری در مقابله با داعش بوده است. این تصمیم با اعلام نارضایی شماری از مقامات ارشد ایالات متحده مواجه شد و وزیر دفاع امریکا و رئیس دفتر او هم از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند. این تصمیم شگفتی و نگرانی برخی از متحدان ایالات متحده از جمله اسرائیل را هم در پی داشت.

تصمیم ناگهانی دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از سوریه انتقاد فراوان حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را به همراه داشته است. فرانسه و بریتانیا نیز ادعای ترامپ در مورد شکست داعش در سوریه را نادرست خوانده‌اند.

  پربازدید ترین