• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش ترامپ به چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران با زبان فارسی

واکنش ترامپ به چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران با زبان فارسی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با زبان فارسی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در ایران با نشر یک پیام توییتری نظام ایران را مورد انتقاد قرار داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با لحنی انتقاد آمیز به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی واکنش نشان داد و از سالهای استقرار حکومت اسلامی در ایران به عنوان «چهل سال شکست» یاد کرد. این تعبیری است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا همزمان با پایان جشن های انقلاب اسلامی از آن استفاده کرد.

رئیس‌جمهور امریکا همچنین در پیام توئیتری خود نوشت: «مردم ایران که مدت‌هاست در رنجند شایسته آینده روشن‌تری هستند.»

البته او توضیح نداد که منظورش از آینده روشن آیا همان آینده‌ای است که امریکا برای مردم افغانستان، عراق، لیبی و یمن فراهم کرده است؟  

این توییت را رئیس جمهور امریکا سپس به زبان انگلیسی نیز منتشر نمود.

عصر روز دوشنبه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار یک پیام ویدئویی به تهدید ایران پرداخت و مدعی شد که این می‌تواند «آخرین جشن سالگرد انقلاب» در ایران باشد.

حساب ارتش رژیم صهیونیستی در توییتر نیز با انتشار ویدئویی با محتوایی مشابه توییت نتانیاهو، ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی متهم کرد.

این اولین بار نیست که مقام‌های آمریکایی به صراحت از تلاش برای ایجاد ناآرامی و تغییر نظام در ایران صحبت می‌کنند. در سال 2004، همزمان با رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، یک مقام ارشد دولت «جورج بوش» به رسانه‌ها گفته بود که اگر او بار دیگر به ریاست‌جمهوری برسد، «تغییر نظام در ایران» را یکی از اولویت‌های خود قرار می‌دهد.

به گفته آن مقام ارشد، بوش قصد داشت با حمایت از گروه‌های تروریستی، ایران را ناامن کرده و از این طریق به سمت تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت کند. وی گفته بود: «اگر جورج بوش دوباره انتخاب شود، مداخلات در امور داخلی ایران، بسیار بیشتر خواهد شد.»

از آن زمان 15 سال گذشته و دولت بوش اکنون به سوژه یک کتاب کمیک بدل شده که قرار است هفته آینده در آمریکا منتشر شود.

  پربازدید ترین