• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حرکت در مسیر اسلام، جمهوری اسلامی ایران را در بسیاری عرصه ها الگو قرار داد

حرکت در مسیر اسلام، جمهوری اسلامی ایران را در بسیاری عرصه ها الگو قرار داد

حرکت در مسیر اسلام سبب شد که جمهوری اسلامی ایران در چهل سالگی انقلاب اسلامی در کمال اقتدار، در بسیاری عرصه ها الگو قرار بگیرد.

کارشناس سیاسی ـ فرهنگی کشورمان تاکید کرد: حرکت در مسیر اسلام سبب شد که جمهوری اسلامی ایران در چهل سالگی انقلاب اسلامی در کمال اقتدار، در بسیاری عرصه ها الگو قرار بگیرد.

دکتر علی واحدی در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری اظهار داشت: دین مقدس اسلام ابعاد اجرایی سازندگی را به خوبی تشریح کرده و زمانی که در زمینه پیشرفت های علمی، اجتماعی، اقتصادی و دیگر زمینه ها اسلام محور قرار بگیرد، کارها بر مبنای احکام اسلامی انجام شود و قانون اساسی و اجرایی بر این مبنا عمل کند، دیده می شود که ساختار جامعه به کلی تغییر پیدا می کند.

وی تصریح کرد: در اینصورت رشد و تعالی به گونه ای رونما می شود که یک جامعه الگوی جوامع دیگر قرار می گیرد و بر همین مبنا است که انقلاب اسلامی ایران در چهل سالگی تجلی خوبی دارد، به خوبی عرض اندام می کند و در بسیاری جهات الگو قرار می گیرد چنانکه امروز امنیت ایران زبانزد همه کشورهاست، پیشرفت ها در زمینه های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی کاملاً مشهود است و برای دیگر جوامع به عنوان الگو ارایه می شود.

به گفته واحدی توصیه های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در مسایل مختلف رهنمودهای خوبی برای جامعه ایران و امت اسلامی دارد و تاکید بر این است که اگر بر اساس احکام اسلامی عمل شود در تمام عرصه ها می توانیم به اهداف خود برسیم.

وی اضافه کرد: در صورتی که جامعه ای اینگونه عمل کند هم می تواند شاخص هایی برای پیشرفت و ترقی خود داشته باشد و هم به عنوان الگویی برای سایر جوامع قرار بگیرد.

  پربازدید ترین