• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت خارجه سفیر پاکستان در کابل را احضار کرد

وزارت خارجه سفیر پاکستان در کابل را احضار کرد

وزارت خارجه کشورمان دیروز (چهارشنبه، 1 حوت) سفیر پاکستان در کابل را در پیوند اظهارات اخیر وی درباره تنش های میان هند و پاکستان و عواقب ناگوار آن بر روند صلح، احضار کرد.

در اعلامیه ی که از سوی وزارت خارجه به نشر رسیده آمده است که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، از تلاش همه‌ی کشورها که افغانستان را برای رسیدن به صلح کمک می کنند، قدر دانی می نماید.

اعلامیه می افزاید که اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی افغانستان را حسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی کشور ها، شکل می دهد.

وزارت خارجه افغانستان گفته است که این وزارت اظهارات اخیر سفیر پاکستان در کابل مبنی بر این که ”اگر هند در واکنش به حمله هفته پیش در کشمیر علیه کشورش دست به خشونت بزند، گفت و گو های صلح در افغانستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد“ را بی ربط و خلاف تعهدات پاکستان برای برقراری صلح در افغانستان می داند.

در اعلامیه همچنان آمده است: ”جمهوری اسلامی افغانستان همیشه خواستار فروکش کردن تنش در تمام منطقه بوده، و خواهان حل اختلافات با گفت و گو و از راه های صلح آمیز است. دولت جمهوری اسلامی افغانستان یک بار دیگر از پاکستان می خواهد به تعهداتش در قبال افغانستان بویژه صلح عمل نموده، از اظهارات بی ربط که هیچ مشکلی را حل نمی نماید بپرهیزد.“

  پربازدید ترین