• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دهم اسفند ماه آخرین مهلت نوبت گیری برای سرشماری اتباع خارجی در ایران

مشهد- رنا - رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: مهلت نوبت گیری برای شرکت در سرشماری و شناسایی اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز و کارفرمایان ایرانی در مشهد تا دهم ماه جاری می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف مشهد، محمود بنانژاد افزود: کارگران و کارفرمایان اتباع بیگانه و کارفرمایان ایرانی که اتباع بیگانه را به کار گماشته اند، تا دهم اسفند ماه مهلت دارند برای نوبت گیری به منظور شرکت در سرشماری و شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز و دارای مجوز و کارفرمایان ایرانی به دفاتر کفالت اقامت و اشتغال اتباع خارجی مراجعه نموده و برگه نوبت دریافت نمایند.

وی اظهار داشت: سرشماری و شناسایی اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز و کارفرمایان ایرانی با هدف جمع آوری آمار حوزه اشتغال و ساماندهی وضعیت کسب و کار و برنامه ریزی مطلوب و ارائه خدمات و تسهیلات مورد نیاز با مدیریت اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان از 24 اسفند امسال تا 31 فروردین ماه سال آینده اجرا می شود.
وی گفت: آمار دقیق اتباع بیگانه در صنوف مختلف در شهر مشهد و استان خراسان رضوی همواره یکی از مهمترین دغدغه های مدیران اصناف بوده و اهمیت جمع آوری این آمار در راستای سیاستگذاری و برنامه ریزی های آینده غیر قابل انکار است.

بنانژاد افزود: نیاز حضور اتباع بیگانه در تمام صنوف به صورت یکسان نبوده و چه بسا در برخی صنوف هیچگونه نیازی به استفاده از اتباع بیگانه نباشد و در برخی صنوف نیاز بیشتری نسبت به حضور آنها احساس شود، ضمن اینکه با انجام سرشماری، امکان بررسی حضور سرمایه گذاران و تخصص های مورد نیاز در بخشهای مختلف فراهم می شود و می توان به این امکان به عنوان یک فرصت نگاه کرد.

وی با اشاره به الزام نوبت گیری همه اتباع بیگانه در این طرح اظهار داشت: اگر فردی چه مجاز و چه غیرمجاور برگه نوبت نداشته باشد، به عنوان غیرمجاز شناخته شده و به کشور متبوع عودت داده خواهد شد.

• لطفا اطلاع رسانی نمایید

  پربازدید ترین