• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعضای جدید کمیسیون های انتخابات توسط رئیس جمهور غنی معرفی شدند

اعضای جدید کمیسیون های انتخابات توسط رئیس جمهور غنی معرفی شدند

محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری کشور امروز (یک‌شنبه، 12 حوت) در چهار فرمان جداگانه اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی را تعیین کرده است.

در فرمان ریاست‌جمهوری کشور در مورد تعیین اعضای کمیسیون مستقل انتخابات آمده است که سید عصمت‌الله مل، مولانا محمد عبدالله، اورنگ زیب و محمد حنیف دانشیار هر کدام برای مدت پنج سال و مسافر قوقندی، حوا علم نورستانی و رحیمه ظریفی، هر یک برای مدت سه سال به‌حیث اعضای کمیسیون مستقل انتخابات تعیین شده‌اند.

همین طور در فرمان دیگر ریاست‌جمهوری کشور در مورد تعیین اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی آمده است که محمدقاسم الیاسی، زهره بیان شینواری و مولوی دین‌محمد عظیمی، هر کدام برای مدت پنج سال و محمد یونس طغرا و سید قطب الدین رویدار، هر یک برای مدت سه سال به‌حیث اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی تعیین شده‌اند.

در فرمان‌های ریاست‌جمهوری کشور آمده است که اعضای معرفی‌شده به کمیسیون‌های مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی مؤظف اند که در اولین جلسه‌ی‌شان، رییس، معاون و منشی کمیسیون‌های انتخاباتی را انتخاب کرده و فعالیت‌های‌شان را در مطابقت با قانون اساسی کشور و قانون جدید انتخابات شروع کنند.

بر اساس این فرمان‌ها، حبیب‌الرحمن ننگ به‌حیث رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات و چمن‌شاه اعتمادی به‌حیث رییس دبیرخانه‌ی کمیسیون شکایات انتخاباتی انتخاب شده‌اند.

این در حالی است که 17 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه (10 حوت) برای نامزدان عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی رأی دادند که از میان بیش از 80 نفر 16 نفر آن‌ها بیشترین آرا را به‌دست آورده بودند.

ریاست‌جمهوری در آن زمان گفته بود که رییس‌جمهور غنی به زودی از میان این افراد 14 نفرشان را به‌حیث اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی تعیین خواهد کرد.

  پربازدید ترین