• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

از فعالیتهای فرهنگی مهاجران افغانستان در ایران حمایت می کنیم

از فعالیتهای فرهنگی مهاجران افغانستان در ایران حمایت می کنیم

نمایشگاه نقاشی با عنوان سایه و رنگ که مجموعه آثار هنرمندان نقاش افغان مقیم تهران است از روز شنبه در فرهنگسرای رازی ورامین آغاز شده است.

بنابر این گزارش در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه «منصور حاجی» معاون مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین، خانم لک مسئول بخش فرهنگی اداره اتباع استان تهران، خانم بای مسئول بخش بین الملل اداره اتباع استان تهران و جمع زیادی از اساتید و هنرمندان افغانستانی و ایرانی حضور داشتند.

معاون مدیر کل اداره اتباع استانداری تهران در مراسم افتتاحیه ضمن قدردانی از نمایش آثار فاخر و ارزشمند نقاشان افغان اظهار داشت: امیدوارم در آینده شاهد اتفاقات بیشتری از این دست باشیم و اداره اتباع در حد توان از فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌کند.

همچنین در ادامه این مراسم طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین ضمن بیان اهداف اینگونه برنامه ها که ترویج فرهنگ و هنراست، بیان کرد: آماده استقبال از برنامه‌های فرهنگی و هنری مهاجرین افغانستانی در این شهرستان هستیم.

خانم لک مسئول بخش فرهنگی اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران نیز در خصوص این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه و سایر برنامه ها و نمایشگاه های که مرکز فرهنکی و هنری پناهجویان استانداری تهران راه اندازی کرده، آغازی برای فعالیتهای فرهنگی بیشتر مهاجران است.

وی با اشاره به استعداد هنرمندان افغان با وجود کاستی های فراوان ادامه داد: دختران 15 و 16 ساله آثار فاخر و درجه یک را در کمترین زمان به رغم مشکلات آماده کردند که جای تحسین و قدردانی دارد.

مسئول بخش فرهنگی اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران خاطر نشان کرد: این نمایشگاه مقدمه ای برای نمایشگاه ها و کارهای هنری آینده است و باید بتوانیم در سطح وسیعتری این گونه برنامه ها را تحت پوشش قرار دهیم.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه میراث فرهنگی و هنری مهاجرین بوده و این استقلال فرهنگی و هنری را این هنرمندان را باید ارج نهاد.

محمد ارزگانی مسئول کمیته هنرهای تجسمی این مرکز نیز در خصوص این نمایشگاه گفت: تلاش ما برای حضور و دیده شدن جونان و آثار هنری آنان است.

«محمدحسین احمدی» مسئول مرکز فرهنگی و هنری پناهندگان استان تهران با تشکر از حضور تمامی مسئولین، اساتید و هنرمندانی برای حضور در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه و نمایشگاهی که روز پنج شنبه 9 اسفند ماه 1397در شهرستان دماوند برگزار شد در راستای اهداف مرکز فرهنگی و هنری پناهدگان برای فعالیت بیشتر در این حوزه بوده است.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین نمایشگاه ها و ایجاد فضای‌های پرنشاط فرهنگی یک دستاورد و موفقیت بزرگ برای فعالان فرهنگی ومتولیان فرهنگ و هنر است.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: از حمایت‌های بی‌دریغ اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران، همکاری های بسیار خوب فرمانداری و اداره فرهنگ ارشاد شهرستان ورامین سپاسگزاریم.

این نمایشگاه به همت مرکز فرهنگی و هنری پناهندگان استان تهران با همکاری اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران برگزار گردیده است.

  پربازدید ترین