• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تشکر عجیب ترامپ از رئیس کنگره آمریکا

تشکر عجیب ترامپ از رئیس کنگره آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی سوال‌برانگیز، از رئیس دموکرات مجلس نمایندگان این کشور تشکر کرد.

دو روز بعد از آنکه قدرتمندترین سیاستمدار دموکرات در صحنه سیاست آمریکا گفته بود «ترامپ آنقدر ارزش ندارد که با استیضاحش کشور را دچار تفرقه کنیم»، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا روز چهارشنبه (امروز) از این اظهارات بشدت قدردانی کرد.

«دونالد ترامپ» امروز در پیامی توییتری  نوشت: «من از اظهارات نانسی پلوسی در مخالفت با استیضاح (رئیس‌جمهور) خیلی قدردانی می‌کنم البته همه باید این حقیقت را به خاطر داشته باشند که من هیچ وقت کار اشتباهی نکردم، اقتصاد و نرخ بیکاری ما در بهترین وضع قرار دارد، وضعیت ارتش و کهنه سربازانمان، عالی است و موفقیت‌های بسیار دیگری هم وجود دارد».

وی افزود: «خوب با این اوصاف، شما چطور مردی را که در دو سال اول ریاست جمهوری خود این همه موفقیت داشته و از نظر بسیاری، در کل تاریخ، موفق‌ترین رئیس‌جمهور در دو سال اول ریاست جمهوری بوده، استیضاح کنید؟ به ویژه آنکه او هیچ کار اشتباهی انجام نداده و استیضاح (تنها) برای "جرایم بزرگ و تخطی از قانون" انجام می‌گیرد».

تشکر ترامپ از نانسی پلوسی در حالی صورت گرفته که رئیس‌ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به سوال روزنامه «واشنگتن پست» در مورد درخواست‌های رو به افزایش اعضای حزب دموکرات برای استیضاح ترامپ، او را فردی بی ارزش خوانده بود.

خانم پلوسی گفت: «با استیضاح موافق نیستم. مدتی است که دارم به این موضوع فکر می‌کنم. استیضاح آنقدر در کشور تفرقه‌انگیز است که جز در صورتی که مسئله‌ای کاملا متقاعدکننده، فراگیر و دو حزبی وجود داشته باشد، نباید این مسیر را دنبال کنیم، چون باعث تفرقه در کشور می‌شود و او (ترامپ) ارزش این کار را ندارد».

  پربازدید ترین