• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عطا محمد نور: وضعیت مزارشریف وخیم است؛ مردم در خانه های شان بمانند

عطا محمد نور: وضعیت مزارشریف وخیم است؛ مردم در خانه های شان بمانند

عطا محمد نور والی پیشین بلخ اطلاعیه‌ای را در صفحه فیسبوکش به اشتراک گذاشته و تصریح کرده که ظاهراً وضعیت شهرمزارشریف نورمال نیست. در این اطلاعیه از باشندگان مزارشریف خواسته شده که درخانه‌های شان بمانند.

گفته می شود که عبدالرقیب مبارز به تازگی به جای محمد اکرم سامع فرمانده امنیه ولایت بلخ گماشته شده اما این امر با واکنش عطا محمد نور رئیس شورای اجرایی حزب جمعیت و والی پیشین این ولایت رو به رو شده است.

آقای نور امروز در یک همایش به حکومت نیز اخطار داد و گفت: از این به بعد نسبت به هیچ تغییر و تبدیل مقامات محلی حوصله نمی کنم، فرمانده پولیس بلخ بر اساس توافق سیاسی تعیین شده ولی امروز آن را میخواهند برکنار کنند. ما بخاطر حمایت از حق و حقوق مردم خود در برابر حکومت تغییرات را قبول نداریم ولو که به جنگ هم کشیده شود.

ریس شورای اجرایی حزب جمعیت پس از ورود فرمانده جدید امنیه بلخ به مزارشریف در صفحه فیسبوکش نوشت: به اطلاع شهروندان شهر مزارشریف رسانیده می‌شود که فردا لطفا به سر وظایف شان حاضر نشوند. همچنین از مالکین مارکیت ها و دکانها خواهش میکنم برای حفظ امنیت شان و حفظ امنیت شهروندان، مارکیت ها و مغازه های شان را بسته نگهدارند.

در این بیانیه آمده است: ارگ توطیه‌های تازه‌ای را برای بر هم زدن آرامش و‌ امنیت مردم روی دست گرفته است. ارگ از تفاهمی که اخیرا میان آنها و بلخ صورت گرفته بود دارد تخطی می کند و برنامه های شومی را در قبال مردم ما روی دست دارد. تا دفع معضل پیش آمده لطفا در خانه‌های تان باقی بمانید.

ضمنا از تمامی کلانترهای گذر، رییس ناحیه‌ها، محاسن سفیدان و مسوولان اصناف مختلف درخواست می‌شود تا منتظر پیام بعدی ما باشند و در مورد قدم‌های بعدی با آن‌ها مشورت های لازم صورت می‌گیرد.

گفته می شود که هم اکنون نیز چهار اطراف فرماندی امنیه ولایت بلخ افراد مسلح جا به جا شده و شهر مزارشریف چهره نظامی را به خود گرفته است.

  پربازدید ترین