• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نیروهای ویژه وزارت داخله برای معرفی فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ اعزام شدند

نیروهای ویژه وزارت داخله برای معرفی فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ اعزام شدند

وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرده است که این وزارت به منظور معرفی عبدالرقیب مبارز، فرمانده جدید پولیس ولایت بلخ نیروهای ویژه‌ی پولیس را در شهر مزارشریف، مرکز این ولایت اعزام کرده‌اند.

خوشحال سادات، معین ارشد امنیتی این وزارت در رشته تویتی گفته است که این نیروها پس از آن در این شهر مستقر شده‌اند که محمداکرم سامع، فرماندهی پیشین این ولایت به دنبال برکناری‌اش از این مقام، دولت را تهدید به مقاومت کرده بود.

به گفته‌ی او، آقای سامع پیشتر به دلیل عدم توانایی تأمین امنیت در این ولایت از وظیفه‌اش برکنار شده بوده است.

معین ارشد امنیتی وزارت داخله‌ی کشور افزوده است که آقای مبارز بر اساس حکم محمداشرف غنی، رییس‌جمهور کشور امروز (پنجشنبه، 23 حوت) «بدون هیچ تأخیری» به‌حیث فرماندهی پولیس این ولایت معرفی می‌شود.

با این حال عطامحمد نور، والی پیشین بلخ نیز با نشر اطلاعیه‌ای از شهروندان بلخ خواسته است که امروز شهر مزارشریف را تعطیل کنند و به دلیل مشکلات امنیتی کسی به دفاتر و محل کار شان، اعم از دولتی و خصوصی حاضر نشود.

او با اشاره به برکناری آقای سامع گفته است: «ارگ توطئه‌های تازه‌ای برای برهم زدن آرامش و‌ امنیت مردم روی‌دست گرفته است. ارگ از تفاهمی که اخیراً میان آنان و بلخ صورت گرفته بود، دارد تخطی می‌کند و برنامه‌های شومی را در قبال مردم ما روی‌دست دارد.»

در همین حال شماری از باشندگان شهر مزارشریف نیز گفته‌اند که از صبح امروز تا کنون ادارات و بازار در این شهر بسته است و وضعیت ویژه‌ی امنیتی نیز در آن حاکم است.

  پربازدید ترین