• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قطعنامه حنیف اتمر در پی تشدید تنش در ولایت بلخ

قطعنامه حنیف اتمر در پی تشدید تنش در ولایت بلخ

در پی تشدید تنش در ولایت بلخ محمدحنیف اتمر طی کنفرانس خبری قطعنامه‌ای صادر کرده است.

تیم صلح و اعتدال به رهبری محمدحنیف اتمر ساعتی پیش در ارتباط با تنشهایی که اخیرا و پس از تقرر قومندان امنیه بلخ روی داده، کنفرانس خبری برگزار کرده و قطعنامه ای صادر کرده است.

متن این قطعنامه به شرح زیر است
بسم الله الرحمن الرحیم
هموطنان گرامی
السلام علیکم و رحمه الله برکاته
در 24 ساعت گذشته، حکومت درحوزه مزار شریف دست به ماجراسازی و ناامن کردن وضعیت عمومی و نابسامان ساختن شرایط امنیتی مردم بلخ زده است. سیاست کودتائی رهبری حکومت با استفاده از روش فشار، آن هم با نحوه نظامی خدمت در جهت تقویت بی ثباتی عمومی و فرصت سازی برای دشمنان مسلح مردم افغانستان است.
رویداد کنونی شهرمزارشریف تهدید بلندی را درکمربندهای امنیتی و دفاعی ولایت بلخ و همسایگان آن بوجود خواهد آورد، اقدامات خلاف تعهدات و اجراآت غیرقانونی بدون رعایت مصلحت امورمملکت درحال تطبیق است، نه نتها برخاسته ازیک سیاست انتخاباتی است، بلکه فراترازمینه سازی جریحه دار کردن روابط مردم و درگیر ساختن نحله های قومی و گروه های مردمی نیز در مخدوش کردن وضعیت کلی و روند صلح و انتخابات کشور است.
تیم صلح واعتدال قوای نظامی کشوررا به دیده تکریم می‌بیند وتلاش وعمل آنها را در پروسه برقراری امنیت وثبات در کشور قابل ستایش می داند، ما ضمن سپاسگذاری ازاین نیروها، اعم از قوتهای پولیس و دفاعی و منسوبان امنیت ملی، به رهبری حکومت فراقانونی و قانون گریز و امنیت ستیز بی‌اعتنا به مردم کشور، هشدار می دهیم که:
اقدامات نظامی حکومت وعملیات نیروهای خاص پولیس در شهر مزار شریف به منظور برداشتن شیرازه امنیت مردم بلخ وایجاد دشمنی وحس نفرت مردم علیه این نیروها است. وظیفه قوتهای مسلح سرکوب دشمن است و پولیس افغانستان وابسته به مردم در این کشور است، درحالیکه رهبری حکومت خودکامه وفاسد و ماجراجو این قوت ها را در برابر مردم قرار داده و از آنها استفاده ناجائز ومغایر وضع مملکت می نماید.
ما از قوتهای مسلح درخواست می کنیم که بی‌طرفی خود دراین زمینه را حفظ کنند ودر خدمت به خیانت قرار نگیرند، وظیفه قوای مسلح، پولیس وامنیت ملی حفظ حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی کشور است، اقدام در جهت خواسته‌های کودتائی و ناروای کسانی که به قانون ومردم پایبند نیستند، نام و ننگ ملی ما یعنی قوای مسلح را بدنام خواهد کرد.
هدف حکومت جوسازی برای دشمنان فرهنگ و میراث های ارزشمند ملی و مذهبی ما در شمال کشور، بخصوص در پایگاه روضه علی (ع) و جشن بزرگ ملی سال نو است، به مردم عزیزبلخ وسراسر کشور اطمینان می دهیم که به یاری آنها به افراد خودکامه وعوامل بحران اجازه برهمزنی و بی ثبات سازی بلخ و پیرامون آن را نمی دهیم.
حکومت ناکام وناتوان، از کارنامه توام با جفا وخیانت خویش دربرابر مردم شرمسار است، لذا به دنبال ماجراسازی‌ها و توطئه و ایجاد بحران، خود را از پاسخ دهی و قبول مسئولیت می رهاند. تیم صلح و اعتدال به حکومت هشدار میدهد که این توطئه‌ها را به دقت زیرنظردارد وبا دفاع مدنی وقانونی ازمردم بلخ و ساختار قدرت محلی آن، نقشه شوم عوامل بحران و اقدامات غیرقانونی درآن ولایت و سراسر کشور را به مردم افشا خواهد نمود.
رهبری تیم صلح واعتدال انکشاف منفی رویداد نظامی در مقر قوماندانی پولیس بلخ را که به شیوۀ طالبان و با انفجار و آتش توپخانه به روی قوت‌های پولیس محلی صورت گرفته است، شدیدا محکوم نموده و آن را جهت سقوط شیرازۀ حکومت و جدایی مردم از آن می بیند.
برخورد کنونی رهبری حکومت یقینا دراستقامت روش های انتقام جویانه ی گذشته آن نسبت به جناب استادعطا محمد نورو یکی ازرهبران ارشد تیم صلح و اعتدال وتضعیف شخصیت های مردمی درکشور، بخشی از سیاست تعصب و توطئه برضد روندعمومی انتخابات و نظم و امنیت درکشور است.

ومن الله التوفیق

  پربازدید ترین