• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس اجراییه: نیروهای دفاعی- امنیتی نباید در برابر مردم قرار گیرند

رییس اجراییه: نیروهای دفاعی- امنیتی نباید در برابر مردم قرار گیرند

در کنفرانس سالانۀ رهبری ارشد ارگان‌های دفاعی و امنیتی کشور، گفته است که از نیروهای امنیتی فقط در برابر دشمن استفاده شود و نیروهای ملی باید فارغ از مسایل سیاسی و انتخاباتی عمل کنند.

عبدالله عبدالله تأکید کرد که نیروهای دفاعی- امنیتی نباید در برابر مردم قرار گیرند؛ چون مردم در روستاها و دورافتاده‌ترین مناطق کشور، داوطلبانه فرزندان‌شان را به صفوف نهادهای دفاعی – امنیتی می‌فرستند.

رییس اجراییه ضمن قدردانی از مبارزات و قربانی‌های نیروهای امنیتی، از رهبری سکتور امنیتی خواست که با منسوبان و زیردستان‌شان به‌دور از تعلقات قومی و زبانی عمل کرده و وحدت ملی را در گفتار و رفتارشان به نمایش بگذارند.

دوکتور عبدالله عبدالله خاطرنشان ساخت که نیروهای دفاعی – امنیتی کشور، از مداخله در مسایل سیاسی و انتخاباتی خودداری کرده و در خط مصالح علیای کشور، قانون اساسی و منافع ملی حرکت نمایند.

رییس اجراییه کشور، از رهبری و افسران و سربازان دلیر امنیتی به خاطر جان‌فشانی و قربانی‌های‌شان در مبارزه تروریزم سپاس‌گزاری کرد و گفت که شما هرگز با آن‌هایی‌که در راستای منافع دیگران افغانستان را تخریب می‌کنند، مساوی نخواهید بود. شما در صف مقدس دفاع از سرزمین و مردم قرار دارید و جایگاه تان نزد مردم محفوظ خواهد بود. روزی که خدا خواسته باشد، صلح در این کشور روی کار آید، شما به زحمات و قربانی‌های تان افتخار خواهید کرد.

عبدالله عبدالله گفت که با سربازانی دیده است که دو چشم، دست و پای‌شان را در مقابله با دشمن از دست داده بودند؛ اما از حضور در صف با افتخار نهادهای امنیتی پشیمان نبودند. آنها یک خواست داشتند که به مشکلات و خواست‌های سربازان در مناطق دوردست رسیده‌گی شود، نان‌شان به وقت برسد، وقتی زخمی می‌شوند به تداوی‌شان پرداخته شود.

رییس اجراییه در بخشی از اظهاراتش گفت که وظیفۀ ماست که زمینۀ تأمین صلح پایدار و با عزت را فراهم سازیم. در عین حال، نباید یک لحظه سطح آماده‌گی نیروهای امنیتی پایین بیاید و در عزم و ارادۀ شان در دفاع از مردم و سرزمین خلل ایجاد شود. رییس اجراییه اضافه کرد که نیروهای دفاعی و امنیتی با تأمین صلح هم تاج سر مردم خواهند بود، چون افتخار صلح هم به آنها برمی‌گردد.

دوکتور عبدالله عبدالله از رهبری نهادهای امنیتی خواست که در زمینۀ کاهش تلفات نیروهای خودی، جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، جلب حمایت مردم، همکاری با کمک‌رسان‌های بین‌المللی و عدم استفاده از مکاتب و کلینک‌ها در جنگ ، توجه جدی نمایند.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی گفت که سال گذشته دشمن نتوانست به اهدافش دست یابد. آنان می‌خواستند چند ولایت را به کنترل در آورند و مانع برگزاری انتخابات شوند. اما نیروهای امنیتی با فداکاری زمینۀ برگزاری انتخابات را فراهم ساختند و باور داریم که با تجربه از گذشته قادر به تأمین امنیت انتخابات پیش رو هم هستند.

  پربازدید ترین