• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار غنی با سفرای کشورهای حوزه نوروز در ارگ ریاست جمهوری

دیدار غنی با سفرای کشورهای حوزه نوروز در ارگ ریاست جمهوری

رئیس‌جمهور غنی امروز به مناسبت آغاز سال نوروزی جدید یک اصله نهال در صحن ارگ ریاست جمهوری غرس و سپس با سفرای کشورهای حوزه نوروز دیدار و سال جدید را به آنها تبریک گفت.

وی در زمان کاشت نهال گفت: بارش باران در سال جاری در 5 سال گذشته بی سابقه بوده و این موضوع زمینه را برای رشد کشاورزی در افغانستان فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته خشکسالی در بادغیس، فاریاب و جوزجان و ولایات شمال باعث خسارات هنگفت به مردم شد و با بارش مناسب باران این موضوع در سال جاری تکرار نخواهد شد.

رئیس جمهور غنی ادامه داد: پیش بینی شده که در سال جاری با افزایش 2 درصدی در محصولات کشاورزی را داشته باشیم و این موضوع به معنای رشد اقتصادی در سال آینده خواهد بود.

وی همچنین ضمن دستور به وزارت کشاروزی و شهرداری کابل برای حفاظت از فضای سبز کشور، تصریح کرد: بروی محصولات جلغوزه،  بادام و پسته افغانستان باید سرمایه گذاری شود که این موضوع باعث افزایش درآمدهای مردم خواهد شد.

غنی ابراز امیدواری کرد که با مهار شدن آب‌ها و مدیریت جنگلات و استفادۀ اساسی از تولیدات، افغانستان از یک کشور وارداتی به کشور صادراتی مبدل ‌گردد.

وی همچنین به نقش زنان در بخش کشاورزی اشاره کرد و تاکید کرد: زنان در زمینۀ خشک کردن و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و آماده کردن آن برای صادرات نقش مهم دارند و باید توجه اساسی در این زمینه صورت گیرد.

سپس رئیس جمهور با شماری از سفرای کشورهای حوزۀ نوروز دیدار کرد و سال نو 1398 شمسی را به آنان تبریک گفت.

  پربازدید ترین