• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

یکهزار خانواده بخاطر درگیری طالبان در ولسوالی قیصار فاریاب، خانه های شان را ترک کردند

یکهزار خانواده بخاطر درگیری طالبان در ولسوالی قیصار فاریاب، خانه های شان را ترک کردند

از اثر درگیری ها میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب نزدیک به یک هزار خانواده مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

محمد طاهر رحمانی رییس شورای ولایتی فاریاب به تلویزیون یک میگوید طالبان چندین روستا بشمول روستای ارکلیک در نزدیکی ولسوالی قیصار را از یک هفته به اینسو در کنترول خود دارند و در درگیری‌های یک هفته‌یی بیش از 50 تن از نیروهای امنیتی جان دادند.

آقای رحمانی تاکید دارد که در جریان درگیری ها نزدیک به یکهزار خانواده از این ولسوالی خانه هایشانرا ترک کردند و در مرکز شهر میمنه پناه آورده اند.

به گفته رحمانی گروه طالبان شب گذشته مناطق را که در چند روز گذشته تصرف کرده بودند بدون درگیری ترک کردند و عقب نشینی نمودند که احتمالا این عقب نشینی بدلیل رسیدن نیروهای امنیتی بشمول نیروهای ویژه به این مناطق بوده است.

در همین حال عبدالکریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب میگوید که طالبان در نتیجه فشارهای نظامی مجبور به ترک این روستاها شدند و در درگیری ها 26 طالب کشته شده و 11 تن دیگرشان زخم برداشتند.

هرچند آقای یورش از برگشت شماری از خانواده های بیجا شده به مناطق شان خبر میدهد اما رییس شورای ولایتی فاریاب تاکید دارد که هنوز هم این خانواده ها در مرکز این ولایت حضور دارند و در وضعیت ناگواری زندگی می کنند.

افزون بر این مقام های امنیتی خبر داده اند که نیروهای خاص امنیتی افغان یک عملیات را در ولسوالی قیصار راه اندازی کردند که در نتیجه یک حمله حمایتی از سوی نیروهای هوایی افغان، 4طالب مسلح کشته شدند و4تن دیگر آنها زخمی شدند.

طالبان در مورد این رخداد تاهنوز چیزی نگفته اند.

  پربازدید ترین