• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

راغی، نمونه یک دیپلمات و مدیر لایق

راغی، نمونه یک دیپلمات و مدیر لایق

یک مدیر لایق باید بتواند از حد اقل امکانات و افراد مشغول بکار، بیشترین استفاده را در روند رسیدگی به اهداف کاری بنماید و همواره بکوشد تا در بروز رسانی سیستم کاری و تشویق کارکنان، به رضایت مردمی در حیطه کاری خودش برسد.

مواردی در گذشته متناسب با شرایط زمان و مکان پیش آمده که هیات تحریر این شبکه فردی را لایق تقدیر دانسته و از طریق سایت این شبکه تشویق کرده است.

در تداوم این روند، از طریق کاربران سایت مطلع شدیم که جنرال قونسل افغانستان در شهر مشهد کشور ایران تبدیل شده و بجای وی فرد دیگری با تایید ریاست جمهوری به این نمایندگی سیاسی معرفی شده است.

در طول دوران نمایندگی ایشان در سمت جنرال قونسل افغانستان در شهر مشهد، اخبار و گزارش های متفاوتی بیش از حد معمول به این شبکه ارسال گردید که برای نشر به عنوان یک گزارش کافی نبود اما بیانگر این مطلب بود که وضعیت رسیدگی به امور مهاجرین هموطن تحت پوشش این نمایندگی سیاسی، هر روز بهتر روز گذشته اجرایی می شود.

در گذشته ها این نمایندگی سیاسی افغانستان به دلیل درآمد بالای اقتصادی، مورد توجه بسیاری از مسوولان مملکتی بود و در این میان زد و بندهای زیادی نیز صورت می گرفت و توجه به امور مهاجرین و رسیدگی به مشکلات آنان در درجه دوم اهمیت قرار داشت. این مساله طبیعی به نظر می رسید! زیرا در داخل کشور وضعیت رسیدگی به مردم به مراتب بدتر از این بود و کسی انتظار زیادی از رسیدگی آرمانی و رویایی در وضعیت و شرایط پیش آمده از مسوولان این نمایندگی را نداشت.

با آمدن سید نورالله راغی به عنوان جنرال قونسل افغانستان در مشهد، وضعیت بهتر شد و هر روز که می گذشت، رضایتمندی مردمی نسبت به رسیدگی عمومی و قانونی از این نمایندگی سیاسی بیشتر می شد و فعالیت کارمندان این نمایندگی سیاسی برای مهاجرین هموطن، بیشتر به چشم می آمد.

راغی بجای عیش و نوش در باغها و رستوران های تفریحی و دعوتی های آنچنانی، بیشتر وقتش را به مجموعه های فرهنگی و تشکل های دینی و مذهبی در شهر مشهد اختصاص داد و این یکی از نکات مثبت وی در دوران مسوولیت اش در شهر مشهد بشمار می رود.

او رابطه خوبی را با نهادهای علمی و فرهنگی و دانشجویی مهاجرین هموطن برقرار کرد تا جایی که بیشتر این نهادها عملا احساس کردند که این نمایندگی سیاسی به آنان تعلق دارد و باید برای غنای بیشتر آن، با این نمایندگی سیاسی همکار باشند و موارد لازم را با مسوولین سرقونسلگری افغانستان در مشهد در میان بگذارند.

رسیدگی به بخش های تجاری و حمل و نقل و مهاجرین، از موارد با اهمیت در این نمایندگی بود که با توجیه کارمندان این بخش ها و ایجاد ارتباط خوب و معقول و منطقی با نهاد های مختلف ایرانی بشکل رسمی به سامان رسید و این روزها هماهنگی در این بخش ها بخوبی احساس می شود.

امتیاز دیگر این قونسل جوان و کوشا در این نمایندگی سیاسی، بروز رسانی سیستم کهنه و فرسوده نوبت دهی و رسیدگی به مشکلات و درخواست های مهاجرین بود که این کار سبب گردید تا رسیدگی به درخواست مهاجرین در اندک زمان لازم صورت عملی بخود بگیرد و حتی بسیاری از کارهایی که در گذشته در مدت زمان یکهفته حتی بیشتر انجام می شد، اینک طی یک روز سامان می یابد.

ابتکار دیگر آقای راغی، ساخت سالن انتظار در داخل قونسلگری بود که از ازدحام جمیعت در بیرون از این نمایندگی که وجهه خوبی نداشت را جلوگیری کرد و به وضعیت شلوغی بیرون این نمایندگی سیاسی سامان داد.

تلاش آقای راغی در تسهیل روند رسیدگی به درخواست های مردمی و تقبل تقلیل هزینه سرسام آور خدمات برای مهاجرین و صدور پاسپورت به وزارتخارجه در کابل، یکی دیگر از خدمات فراموش نشدنی در نمایندگی مشهد بود.

نکته مثبت دیگر سید نورالله راغی، رایزنی های دیپلماتیک در عرصه همراهی با کشور میزبان بود که بسیاری از ادارت ایرانی نیز حضور وی را در این نمایندگی سیاسی افغانستان، قدرتمند و با صلابت توصیف کرده اند و از حضور ایشان در ایران در راستای دفاع از حیثیت و حقوق مهاجرین بخوبی یاد می نمایند.

یک مدیر لایق باید بتواند از حد اقل امکانات و افراد مشغول بکار، بیشترین استفاده را در روند رسیدگی به اهداف کاری بنماید و همواره بکوشد تا در بروز رسانی سیستم کاری و تشویق کارکنان، به رضایت مردمی در حیطه کاری خودش برسد.

هرچند این کار سخت و طاقت فرسایی می باشد و یک مدیر کوشا را با دیگر کارمندان تن پرور و سودجو در گیر می کند اما آقای راغی با اتکا به حمایت مردمی و قبولاندن این شرایط به بالا دستی ها، موفق به انجام آن شد و دوره چندساله این مدیر لایق، دوران طلایی برای نمایندگی سیاسی افغانستان در شهر مشهد بود.

گذشته از همه اینها، مهاجرین هموطن از حضور قدرتمند آقای راغی در رسیدگی به مشکلات و درخواست های آنان، به نیکی یاد می کنند و بطور یقین دعای خیر هموطنان مهاجر ما بدرقه راه ایشان خواهد بود.

توفیقات بیشتر این مدیر لایق و کوشا را از درخواه باریتعالی خواستداریم و امیدواریم تا جنرال قونسل جدید، زحمات و تلاش های مدیر قبلی را سرلوحه کاری خود قرار دهد و از هیچ کوششی جهت رسیدگی به مشکلات و درخواست های مهاجرین هموطن دریغ نورزد.

  پربازدید ترین