• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اخراج پناهجویان افغان از آلمان در سال گذشته میلادی بیش از 2 برابری افزایش یافته است

اخراج پناهجویان افغان از آلمان در سال گذشته میلادی  بیش از 2 برابری افزایش یافته است

دولت آلمان اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد شمار پناهجویان افغان که در سال 2018 میلادی از آلمان اخراج شده‌اند بیش از 2 برابر شمار پناهجویان اخراجی این کشور در سال 2017 بوده است.

اخراج اجباری پناهجویان افغان موضوع بحث‌های تندی بوده است. منتقدان اخراج پناهجویان می‌گویند افغانستان به دلیل وقوع حملات انفجاری، آدم‌ربایی و وجود سلاح‌های ثبت نشده کشوری ناامن است.

آلمان از پایان سال 2016 پناهجویان افغان که درخواست پناهندگی‌شان رد شده را با هواپیمای چارتر به افغانستان اخراج می‌کردند.

خبرگزاری «ای.پی.دی» گزارش داد که در سال 2018 میلادی 284 نفر از پناهجویان به افغانستان اخراج شدند، در حالی که این شمار در سال 2017 میلادی 121 نفر بوده است.

اخراج اجباری و گروهی پناهجویان افغان از آلمان در حالی افزایش یافته که براساس گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما» سال 2018 میلادی برای غیرنظامیان افغان خونین‌ترین سال در یک دهه گذشته بود.

براساس این گزارش در سال 2018 میلادی بر اثر درگیری‌ها، انفجار و حملات مسلحانه 3 هزار و 804 غیرنظامی در افغانستان کشته و 7 هزار و 189 تن دیگر نیز زخمی شدند.

آلمان در ماه ژوئن سال 2018 پس از بازبینی وضعیت امنیتی افغانستان شرایط را بی‌ثبات و ناامن ارزیابی کرد ولی با این حال اخراج اجباری پناهجویان افغان ادامه یافت.

  پربازدید ترین