• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پشتیبانی قاطع: طالبان جنگ را انتخاب کردند و ما آمادۀ جنگ استیم

پشتیبانی قاطع: طالبان جنگ را انتخاب کردند و ما آمادۀ جنگ استیم

مأموریت پشتیبانی قاطع، در واکنش به اعلام عملیات بهاری طالبان، می‌گوید که این گروه به‌جای صلح، جنگ را انتخاب کرده‌اند و مأموریت پشتیبانی قاطع آمادۀ جنگ با این گروه است و از نیروهای امنیتی افغان پشتیبانی می‌کند.

دف بتلر، سخن‌گوی مأموریت پشتیبانی قاطع، می‌گوید که با تمامی اعضای رهبری این مأموریت امروز گردهم آمدند و تعهد شان را یک بار دیگر بر ادامۀ پشتیبانی نیروهای امنیتی افغان اعلام کردند.

بتلر می‌‌گوید: «طالبان، صبح دیروز جمعه 23 حمل در پیامی به‌جای صلح، خشونت را انتخاب کردند. با وجودی‌که برای اولین بار در چهل سال گذشته یک فرصت عالی برای افغانستان ازبهر دستیابی به صلح به وجود آمده‌است، طالبان خشونت را انتخاب کرده‌اند.»

گروه طالبان، عملیات بهاری شان را زیرنام «الفتح» آغاز کردند و بر ادامۀ نبرد در افغانستان تأکید کردند.

سخن‌گوی مأموریت پشتیبانی قاطع می‌افزاید که با وجودی‌که مردم افغانستان صلح می‌خواهند طالبان اما بر جنگ تأکید دارند: «با وجودی‌که مردم افغانستان خواستار صلح استند، طالبان خشونت را انتخاب کرده‌اند. تمام اعضای رهبری حمایت قاطع صبح امروز گردهم آمدند و جنرال میلر (فرماندۀ مأموریت پشتیبانی قاطع) گفت که پیام آنان (طالبان) واضح است؛ آنان جنگ را انتخاب کرده‌اند. ما هم جنگ خواهیم کرد، ما از تمام قدرت ائتلاف برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغان کار خواهیم گرفت. ما در کنار نیروهای امنیتی افغان می‌مانیم، چون آن‌ها از مردم افغانستان حفاظت می‌کنند.»

  پربازدید ترین