• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سومین نشست شورای رهبری مصالحه به تعویق افتاد

سومین نشست شورای رهبری مصالحه به تعویق افتاد

منابع در داخل و بیرون از حکومت می‌گویند، سومین نشست شورای رهبری مصالحه، به دلیل اختلاف میان رهبری حکومت و سیاسون روی چگونگی ایجاد هییت گفت‌وگو کننده صلح، و نیز ترکیب هییتی که به قطر می‌رود تا زمان نا معلوم به تعویق افتاده است.

 قرار بود سومین نشست شورای رهبری مصالحه روی ایجاد هییت گفت‌وگو کننده صلح، صلاحیت‎های این هییت، خطوط سرخ حکومت در گفت‌وگوهای صلح و نیز ترکیب هییتی که به قطر می‌رود، روز (شنبه، 24 حمل) در ارگ برگزار شود.

با این حال، عمر داوودزی، سخنگوی شورای رهبری مصالحه، می‌پذیرد که تفاوت دیدگاه روی چندین مورد میان اعضای این شورا وجود دارد. همچنان آقای داوودزی امروز (24حمل) در یک نشست خبری دلیل عدم برگزاری نشست این شورای را تکمیل نشدن کار کمیته ها خوانده و افزود که پنج کمیته کاری در این زمینه مشغول کار هستند که تاحال گزارشات کاری این کمیته تکمیل نشده است.

آقای داوودزی می‌گوید: “اختلاف نظر در این است که دیموکراسی خاص است، هرکس می خواهد که نقش زیاد داشته باشد و هر کس می خواهد نقش برازنده داشته باشد.”

در همین حال،  شماری از آگاهان امور سیاسی در کشور، تاکید می‌ورزند که اختلاف بر سر روند صلح به پایان جنگ در کشور کمک نخواهد کرد.

احمد سعیدی، آگاه سیاسی در این مورد اظهار میدارد: “هر قدر نفاق در بین نظام اوج می‌گیرد به همان اندازه سود آن را دشمن می‌برد و ضررش را مردم افغانستان.”

با این همه، حفظ نظام جمهوری اسلامی، برگزاری انتخابات، حقوق زنان، آزادی بیان، آتش بس سرتاسری در افغانستان از خطوط سرخ حکومت در مذاکرات صلح بیان شده است.

این در حالی‌ست که در پی تلاش های جهانی و گزینه برای رسیدن به صلح در کشور از سوی حکومت، نبردها میان مخالفان مسلح دولت و نیروهای امنیتی در بخش‌های زیاد از کشور نیز افزایش یافته است.

  پربازدید ترین