• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار سرپرست سفارت افغانستان با جمعی از علماء و نمایندگان مهاجرین در ایران برای کمک به مهاجرین آسیب دیده از سیل در ولایت گلستان ایران

دیدار سرپرست سفارت افغانستان با جمعی از علماء و نمایندگان مهاجرین در ایران برای کمک به مهاجرین آسیب دیده از سیل در ولایت گلستان ایران

آقای احمد هارون نجم پور، مستشار وزیر مختار و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی افغانستان ظهر روز شنبه مورخ 24 حمل 1398 مطابق با 13 آپریل 2019 با جمعی از نمایندگان مهاجرین افغانستانی در ایران به شمول علماء، روحانیون و اقشار مختلف مردمی، مذهبی و فرهنگی که به همراه هیئت سفارت برای کمک به مهاجرین آسیب دیده از سیل، به استان گلستان ایران سفر نموده بودند؛ ملاقات نمودند.

این دیدار که با حضور آقای میرانورشاه غفارری مستشار و قونسول، خانم فاطمه تالقانی سکرتر اول، آقای نجیب الله سلطان زوی سکرتر دوم و همچنین آقای سید ابراهیم حجاری آتشه مهاجرین سفارت برگزار گردید، ابتدا با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس مولوی صاحب عتیق الله شریفی در رابطه با سفر هیئت به مناطق آسیب دیده و دیدارهای مردمی ایشان گزارش مختصری را ارائه نمودند. در این دیدار همچنین هر یک از اعضای منتخب هیئت از جمله حاج آقای ناطقی و مولوی صاحب یحیی نیز گزارش های خویش را در رابطه با دیدارهای خویش با مردم و مسئولان ذیربط جمهوری اسلامی ایران در منطقه آسیب دیده را به همراه نکات مورد نظر، نحوه کمک رسانی و الزامات مد نظر خویش، ارائه نمودند.

آقای نجم پور در این دیدار از پیگیری ها و همدری های نمایندگان جامعه مهاجر افغانستانی با مردم مهاجر آسیب دیده تشکری نموده و آن را اقدامی قابل قدر و ارزشمند بر شمردند. ایشان افزودند اجر این اقدام نیک را ان شالله خداوند متعال به شما خواهد داد.

سرپرست سفارت کشورمان خاطرنشان ساختند که این اقدام نشان دهنده همبستگی و وحدت ملی ماست که همه مردم ما برای کمک به یک قشر مشخص آسیب دیده دست به کار شده اند. چنین حرکت هایی گویای حفظ ارزش های اسلامی و برادری میان ملت ماست و ما به آن می بالیم. ایشان همچنین افزودند که سفارت برای هر گونه کمک و همکاری با هیئت مذکور آمادگی دارد و امید است که با هماهنگی و همکاری میان نمایندگان مهاجرین، اقدامات لازم به گونه ای اصولی مدیریت شود و سفارت همچون گذشته در این زمینه نیز با تمام توان در کنار مهاجرین خواهد بود. آقای غفاری نیز در این دیدار ضمن سپاس گزاری از تلاش های صورت گرفته، در رابطه با اخذ هماهنگی های لازم با ادارات ذیربط جمهوری اسلامی ایران برای جمع آوری و ارسال کمک ها صحبت نمودند و اطمینان دادند که پیگیری های لازم در این زمینه از طرف سفارت صورت خواهد پذیرفت.

قابل توجه است که یک هیئت از دیپلمات‌های این سفارت با همراهی نمایندگان اقشار مختلف جامعه مهاجر افغانستانی در ایران به شمول علماء، روحانیون و نهادها و تشکل های مردمی، مذهبی و فرهنگی برای بررسی وضعیت مهاجرین آسیب‌دیده از سیلاب‌های اخیر به استان گلستان سفر نموده بودند که قرار است کمک های لازم را برای مهاجرین افغانستانی آسیب دیده، جمع آوری و ارسال نمایند.

  پربازدید ترین