• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خواست مردم افغانستان دخالت نکردن بیگانگان در امور این کشور است

خواست مردم افغانستان دخالت نکردن بیگانگان در امور این کشور است

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان گفت: این حزب خواهان دخالت نکردن خارجی ها و بیگانگان در امور افغانستان بوده است اما گوش شنوایی در این زمینه وجود ندارد.

 محمد حسن جعفری روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت : مردم افغانستان همواره خواهان صلح و ثبات هستند، اما آنان در حاشیه قرار دارند و خارجی ها برای آنان تصمیم می گیرند.

وی با اشاره به این که مردم این کشور نیازمند اتحاد و برادری هر چه بیشتر هستند، افزود: خارجی ها نمی توانند مشکلات این کشور را حل کنند، بلکه خود مردم افغانستان، احزاب سیاسی، جامعه مدنی و دولت باید تصمیم گیر اصلی باشند و فضای کشور را پر از اتحاد و یکپارچگی کنند.

جعفری با بیان این که اختلاف افکنی ابزار دشمن است، گفت: حزب رفاه ملی افغانستان از دولت و ملت این کشور می خواهد تا هوشیاری خود را در برابر توطئه بیگانگان حفظ کنند.

وی افزود: گروه تروریستی طالبان در ذات خود چیزی نیست و این آمریکا است که با بها دادن به این گروه، آنان را در مسائل مختلف وارد می کند.

جعفری ادامه داد: دولت افغانستان در شرایط توطئه چینی بیگانگان، باید از نظر مردم به عنوان یک شریک مشورتی مهم استفاده کند و حاکمیت ملی را با حفظ اتحاد و یکپارچگی ملت درنظر گیرد.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان با اشاره به لزوم کنارگیری طالبان از اقدامات نظامی برای انجام گفت و گو، بیان کرد: از نظر این حزب، فهرست اعلام شده از سوی دولت برای نشست دوحه و مذاکره با طالبان، جامع و کامل نیست و باید این فهرست فراگیر تر از این بوده و شخصیت های مستقل در آن بیشتر باشند.

وی ادامه داد: معتقدیم آمریکایی ها غیر از مصیبت برای مردم افغانستان دستاورد دیگری ندارند و اصلا به فکر صلح و ثبات در این کشور نیستند.

وی گفت: شرایط افغانستان بسیار حساس است و دشمنان با تفرقه افکنی به فکر تجزیه این کشور هستند که در این موضوع دولت و ملت افغانستان وظیفه مهمی برعهده دارند و باید هوشیار باشند.

جعفری بیان کرد: طالبان هیچ گاه در طلب صلح در افغانستان نبوده و نیستند، بلکه آنان دنباله رو بیگانگان بوده و در همین رابطه آغاز عملیات های بهاره خود را اعلام کرده اند.
وی ادامه داد: دولت در این رابطه موظف است با به کارگیری همه امکانات مورد نیاز از ملت افغانستان در برابر حملات طالبان محافظت کند.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات غیر انسانی آمریکا علیه کشورهای اسلامی همچون ایران، گفت: ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته همواره در معرض توطئه و فشار استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بوده است اما همچنان عزتمندانه به جهان اسلام خدمت می کند.

جعفری افزود: ایران اسلامی با وجود فشارهای اقتصادی از مهاجران سایر کشورها و از جمله افغانستان استقبال می کند و امروز هزاران تن از مهاجران افغان در این کشور به تحصیلات عالیه رسیده اند و بزرگترین اقدامات انسان دوستانه در ایران برای مهاجران مسلمان از افغانستان و سایر کشورها، انجام می شود.

وی ادامه داد: سازمان ملل متحد و کشورهای آزادی خواه جهان نباید اجازه دهند ملت و دولت مسلمان ایران در زیر فشارهای شدید اقتصادی آمریکا قرار گیرند و تمام مسلمانان در این زمینه برای حمایت از ایران وظیفه دارند.

جعفری همچنین گفت: حزب رفاه ملی افغانستان بستن حساب های جمعیت هلال احمر ایران از سوی آمریکا به منظور جلوگیری از جریان کمک رسانی بین المللی از سیل زدگان را به شدت محکوم می کند و این اقدام را علیه یک نهاد خدمت رسان، بسیار شرم آور و غیر انسانی می داند.

وی در خصوص قرارگرفتن نام سپاه پاسداران در میان گروه های تروریستی توسط ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز اظهار داشت : آمریکایی ها با این اقدام نابخردانه در واقع خود را مفتضح تر از قبل ساختند، مگر می توان نیروهای نظامی یک کشور را تروریست نامید.

جعفری ادامه داد: اگر این گونه است که خود ارتش آمریکا از همه تروریست تر است که در امور سایر کشورها دخالت می کند، در حالی که سپاه پاسداران بخش مهمی از نیروهای نظامی ایران و حامی مستضعفان جهان است.

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان گفت: این دخالت های آمریکا در امور ایران به جایی نخواهد رسید و امروز جهان اسلام به وجود ایران عزتمند و مستقل که دارای جایگاه رفیع بین المللی است، افتخار می کند.

وی افزود: از روزی که ترامپ آمده آبروی آمریکا در سطح جهان روز به روز در حال تنزل است و نیاز است که مردم این کشور در برابر زمامداران خود ایستادگی کنند و اجازه ندهند این روند ادامه یابد.

جعفری ادامه داد: ملت های آزاده جهان در نقاط مختلف دیگر اجازه سلطه جویی آمریکا را نخواهند داد و در مقابل زورگویی های این کشور خواهند ایستاد، به همین دلیل بهتر است دولتمردان آمریکا از دخالت در امور سایر کشور ها پرهیز کنند.

  پربازدید ترین