• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طرح آمریکا برای اشغال شهرهای «بوکمال و المیادین» سوریه

طرح آمریکا برای اشغال شهرهای «بوکمال و المیادین» سوریه

منابع رسانه‌ای سوری اعلام کردند، آمریکا و یک گروه مسلح تحت امرش، در حال جذب جوانان حاضر در اردوگاه الرکبان هستند تا از آنان در عملیات‌های آتی استفاده کنند.

منابع خبری معارض در سوریه از تحرکات مشکوک گروهک «مغاویر الثوره» و ائتلاف آمریکایی در سوریه خبر دادند.

پایگاه خبری معارض «عنب بلدی» گزارش داد که عناصر مغاویر و ائتلاف آمریکا در حال جذب جوانان حاضر در اردوگاه «الرکبان» هستند.

اردوگاه الرکبان در منطقه «التنف» در جنوب شرق استان حمص سوریه واقع شده و در آن، هزاران آواره سوری حضور دارند که نیروهای آمریکایی و ترویست‌های تحت فرمان آنان، در خروج آنان به مناطق داخل سوریه کارشکنی می‌کنند.

عنب بلدی اعلام کرد که مغاویر الثوره پس از جذب جوانان حاضر در این اردوگاه، به آنان آموزش‌های نظامی فشرده می‌دهد تا استفاده از انواع سلاح‌های شخصی سبک و نیمه سنگین و سکوهای پرتاب موشک ضد زره را بیاموزند.

جیش مغاویر الثورة  [ارتش تکاوران انقلاب] گروهی مسلح و مورد حمایت آمریکا در جنوب سوریه است که برخی عناصر اصلی آن، عناصر جدا شده از ارتش سوریه در طول بحران هستند. این گروه در نوامبر سال 2015 تشکیل شد و می‌گوید که تحت آموزش ائتلاف موسوم به «جبهة الإصالة والتنمیة» (مورد حمایت عربستان سعودی) و سازمان سیا آمریکا بوده است.

طبق این گزارش، هدف از این آموزش‌ها و جذب این جوانان، «بالا بردن توانمندی جنگی مغاویر و در راستای طرحی است که برای مرحله آینده تدوین شده است».

عنب بلدی در توضیح جزئیات این طرح، تأکید کرد که «احتمالا نیروهای ائتلاف بین‌المللی بخواهند بر شهرهای بوکمال و المیادین در شرق دیرالزور مسلط شوند»؛ دو شهری که تحت کنترل ارتش سوریه و متحدان آن است.

شهر البوکمال در ریف دیرالزور (جنوب شرق سوریه) 19 نوامبر 2017 بعد از درگیری‌های سنگین با عناصر داعش، به طور کامل آزاد شد.

مغاویر طی هفته‌‌های گذشته با همکاری نیروهای بین‌المللی رزمایش‌های نظامی برگزار کرد که شامل آموزش استفاده از سلاح سنگین از جمله موشک‌های زمین به زمین کوتاه بُرد و میان‌بُرد بود.

سلاح‌های مورد استفاده گروهک مغاویر، آمریکایی است.

چندی پیش، منابع آگاه در خصوص اردوگاه الرکبان اعلام کردند که از 15 تا 26 فروردین حدود چهار هزار آواره موفق شده‌اند، از این اردوگاه خارج شوند.

به گفته این منابع، روند خروج غیر نظامیان حاضر در الرکبان شدت گرفته و این مسئله به سبب «تسهیل در اقدامات مربوط به فرآیند خروج توسط مسئولان ذیربط و فراهم کردن مایحتاج غیر نظامیانی است که خارج و به مراکز اسکان موقت در حمص منتقل شده‌اند».

منابع مذکور پیش‌بینی کردند که اگر روند خروج به همین منوال ادامه پیدا کند، بیش از 60-70 درصد از آوارگانی که در محاصره تروریست‌های آمریکایی در الرکبان قرار دارند، در بازه زمانی کمتر از پانزده روز از این اردوگاه خارج خواهند شد.

  پربازدید ترین