• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بانوی فیلمساز افغانستانی جایزه نخست جشنواره «ایمن» را به دست آورد

بانوی فیلمساز افغانستانی جایزه نخست جشنواره «ایمن» را به دست آورد

 فیلم «مادر مجرد» از «عاقله فرهمند» فیلمساز افغانستانی اهل بامیان در میان 1200 فیلم رسیده به دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن، مقام نخست را در بخش فیلم داستانی به دست آورد.

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم «جامعه ایمن» عصر روز گذشته در پردیس سینما هویزه مشهد برگزار شد.

فیلم «مادر مجرد» از «عاقله فرهمند» فیلمساز افغانستانی در میان 1200 فیلم رسیده به دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن، مقام نخست را در بخش فیلم داستانی به دست آورد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره عاقله فرهمند حضور نداشت و محمد کاظم کاظمی شاعر و پژوهشگر، تندیس جشنواره را به نمایندگی از این فیلمساز افغانستانی دریافت کرد.


در اختتامیه دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن، فیلم «مادر مجرد» از خانم عاقله فرهمند از افغانستان مقام اول جشنواره را در بخش فیلم‌کوتاه داستانی به دست آورد.

«زینب بیات» تهیه کننده و گوینده رادیو دری که در این جشنواره حضور داشت گفت:  تبریک می گویم به بانوی هنرمند سرزمینم عاقله فرهمند که مردم ما را در این جشنواره سرفراز کرد. من و چند نفر از هموطنان که در جشنواره بودیم. واقعا ذوق زده شدیم و حس خیلی خوبی به ما دست داد که در بین بیش از هزار اثر از 75 کشور جهان که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود. افغانستان مقام اول را کسب کرد.

نام کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا، انگلیس، شیلی، سوئیس، هلند، برزیل، کلمبیا، هندوستان و... در لیست شرکت کنندگان در جشنواره به چشم می خورد.

قابل ذکر است که این آثار در قالب مستند، انیمیشن و داستان کوتاه با موضوعات مرتبط با حوزه ایمنی جسم، روح و روان از جمله تصادفات، زلزله، بیماری‌های واگیردار بوده است.

  پربازدید ترین